Antibiotika

Allmänt / Permalink / 0
Hur gick besöket på vårdcentralen då.
Ja. Jag får antibiotika. Igen! Alltså senaste... året/åren har jag ätit så mycket antibiotika att jag börjar oroa mig. Vad händer med min kropp eller?
 
När jag kom dit frågade personalen om jag hade ett högkostnadskort.
"Va? Jag? Nä."
"Nähä. Brukar du inte vara här så ofta?"
Är det något de frågar alla eller börjar de se mig som en stammis. (Där är hon som knaprar antibiotika hela tiden!)
 
Nå. For dit med Jesaja eftersom Orhan är sjuk också. lite avlastning för honom alltså.
En sköterska tittade snabbt och sen kom läkaren. Han tänkte döda knölen med sina bara händer.. och en nål.
Kände redan när han sa det att nu kommer jag lida.
 
 
Försökte le tappert mot Jesaja men han fatta direkt att här pågick något smärtsamt och började storgrina. 
Läkarn gav upp tack och lov. Bedövning skulle inte hjälpa när det var så inflammerat tydligen.
 
Så.. lite antibiotika på det och till hösten eventuellt kan jag operera bort den. Gött! 
På apoteket sa de att jag kommer få diarre och ev svamp av medicinen.
"Jaha vad roligt!" Svarade jag.
 
Livet alltså. Så mycket äckligt att njuta av..
Och jag delar glatt med mig. Haha
 
Trevlig kvalitetstur på "stan" med Jesaja i alla fall. Vi skickade paket,  gick på apoteket och köpte godis.
Till top