Butiksinredning

Allmänt / Permalink / 0
 
Har förberett lite inredning i butiken idag. Tänker ju en blandning av det nya och gamla. Svart, vitt och slitet trä. Modernt typ.. är det väl.
 
Så har roat mig med att föråldra trä. Främst ett bord som såg lite för fräsch ut. Gillade stilen, ett klaffbord. Men inte färgen. Har slängt sten på det. Skärt i det. Sågat och slipat. Sen penslat på lite starkt te. I morgon ska jag pensla på stålull blandat med vinäger. 
 
Dörren var ljus på en sida och möglig, våtskadad på den andra. Den är ju inte gammal, byggd i en gammal stil men.. nah det nya lyser igenom.
Slipade bort det mögliga lagret och har tvättat. Så då blev det typ grått. Perfekt. Den andra sidan ska jag inte visa.
Handtaget var nytt också. Vore kul att hitta ett annat rostigt också. Som matchar de andra rostiga detaljerna. Särskilt då trät under handtaget var fräscht och ljust. (Helt fel)
 
Vet intr om jag ska ge den nån mer behandling?
 
Denna ska bli gråare.
 
Har flera lådor också. Potatis och typ socker... Tror det kommer bli fint. Ska bli kul att inreda butiken. Hoppas jag får till min ide.
 
Körde förbi butiken också när vi hämtade nyckeln till lägenheten. Den var ju stängd men kul att spana lite. Längta och se om den är lika full. Hon har 50% nu på allt! Passa på att köpa där nu så ni tömmer laget åt mig haha...
 
En månad kvar typ!
Till top