Dalkarlså

Allmänt / Permalink / 0
Tog en prommis och plockade liljekonvaljer igen. En kort tid man måste maxa! Dessutom såg det fint ut ute. Frodigt liksom. Även om det är lite småkyligt nu.
Vill njuta ordentligt av Dalkarlså nu också sista tiden. Snart är det slut. Även om Mariestad är en fin stad så nah.. städer är inte min kopp te. 
Kommer sakna detta.
 
Tänkte plocka en riktigt maffig bukett men.. Det enda som är illa med det vackra liljekonvaljstället är att det är GALET mycket mygg. Alltså. Det är så fint där så jag skulle vilja ha en utflykt där men det går inte. Står man stilla en halv sekund har man 20 myggor i ansiktet.
Typiskt liljekonvaljer antar jag. Men man kan ju välja att plocka dem en blåsigare eller soligare dag. Inte på kvällen haha..
 
 
Liiite mindre vatten än sist jag var här!
Vad är det sista för blomma? Så snygg eller? Lite diskret kanske men..Svart och grön liksom! Perfekt form. Kan tänka mig den i buketter. Nån som vet?
Till top