Dalkarlsån

Allmänt / Permalink / 0
"Nu ska vi ut på promenad!" utbrast och frisk i morse. 
"Va? Ska vi bara promenera?"
"Ja och titta på ån tänkte jag. Det är mycket vatten nu!"
"BARA titta på vatten? Åh vad tråkigt!"
 
På sista tiden har jag fått nån sorts tonåring här hemma. Jag missade att det fanns en liknande livskris tidigare i livet. Hoten flyger i luften här hemma, och jag ska minsan inte tro att jag bestämmer. Plötsligt känner jag mig också som världens tråktant för allt jag pekar på måste vara det tråkigaste som hänt i år. Det liksom möts av en suck eller total ignorans.
Plötsligt känner jag mig verkligen som en tönt. Och min status som cool mamma liksom bara rinner av. Haha
 
Jesaja är i alla fall väldigt entusiastisk än. Vattenpöl. Askul! Blad som fladdrade iväg. Spännande. Litet blad som låg på marken. Högintressant!
Man får njuta ordentligt medan man är en höjdare.
 
Men hur som helst. Ut kom vi. En liten prommis livade upp och tillslut lyckades jag få med alla barnen på en hoppbild. Till och med "tonåringen" som först tyckte det var löjligt.
Vi lyckades inte en enda gång. Vet inte hur ofta ni provat att få tre barn i åldrarna 1,3 och 4 att hoppa samtidigt på en given signal. Förutom att själv lyckas hoppa i rätt ögonblick! haha
 
 
Till top