Köpa in sånt som säljer

Allmänt / Permalink / 0
Gjorde min första beställning här om dagen. Så kul och spännande. Verkligheten närmar sig. Mer och mer börjar ramla på plats nu.
Hoppas jag beställt nåt som faller folk i smaken.
 
Har pratat mer med banken om pension och försäkringar och.. gäsp.
Det enda jag hörde var kostnad, kostnad, avdragsgillt, kostnad, kostnad, bra att ha, om du dör, om du blir sjuk, kostnad!
Säg bara vad man måste ha så får min blivande revisor sköta resten liksom.
Samtidigt som alla kostnader som dyker upp gör mig nervös.
Måtte mina varor sälja så jag kan betala det där. Ofta man sitter och samlar på sig kostnader innan man fått in en enda slant!
 
 
Under samtalet med bankkvinnan:
 
"Ja om du lägger undan det här i tjänstepension kommer du få ut runt det här när du är 65!"
"Jaha ja men bra, det var väl ok." 
"Ja det är lite så det är viktigt att man har ett eget sparande också!" 
"..."
 
Tror bankkvinnan och jag lever i olika verkligheter. Jag behöver inte åka till turkiet varje månad som pensionär!
 
En sak måste nämnas! Personalen på swedbank i Piteå. Så gulliga! Stor eloge till dem!!
Har pratat med tre av dem.. inom olika ämnen. 
Alla andra jag fått ringa och prata med verkar tycka jag är döden. Idiot-Petra
Men pite! Förutom dialekten liksom. Vill bara prata med dem framöver!
Till top