Sista månaden!

Allmänt / Permalink / 0
Det dra ihop sig.
I morgon blir sista dagen på förskolan för pojkarna. Ja en snabb kalkyl över hur många (Få) dagar det blir nästa månad och vad vi betalar avgjorde det hela. Nu är det sommarlov!!! 
Bara att se sina sista dagar på schemat ticka ner. Och att det snart är juni. Månaden då det ska ske. Galet!
 
Mariestad snart kommer vi!
 
Idag Gjorde jag och Orhan ett ryck till med att rensa och packa. Man tar lite pö om pö. Vi fyller förrådet där nere med packade saker och klädkammaren här upp med sånt vi vill sälja/bli av med. Jag har sålt flera av mina krukväxter idag. 
Vardagsrummet ekar mer och mer tomt. Ja det är där vi lagt mest krut på att tömma. Tror nästa steg är barnens rum. Man behöver ju inte ha alla leksaker framme.
Plus att bli av med saker. Vi funderade på loppis.. får se om det hins med. Men vi kämpar på med att sälja på facebook. Hatar det. Så segt och dåligt. Någon skriver en kommentar att de tar den. Sen inget mer. 
Men på nåt sätt måste man bli av med saker och ting!
 
Ska bli ohyggligt spännande att flytta ner. Vi hittade tillslut en lastbil att hyra envägshyra. Så nu ska Orhan köra den och jag bilen.
Jag har aldrig kört så långt själv. Men det ska väl gå bra. Det är nog inte min största oro. Vi kör inte sent på kvällen denna gången så kommer ju inte vara astrött. Det hade aldrig funkat då haha..
Men troligvis har jag alla tre barnen med mig. Haha... det blir.... spännande! Förhoppningsvis ska de vara glada allihopa hela vägen. (in my dreams!) Här ska laddas plattor och mobiler med allehanda skoj.
Sen gäller det att köra. För att spara pengar beslöt vi oss för att klara detta på ett dygn så... Vi kan inte njuta av livet på vägen ner precis. Får sätta upp nån maxgräns på hur många gånger man får tappa nappen, bli kissnödig eller bråka med brorsan om sitt privata spejs!
 
Men först Juni! Här ska maxas med arbete, packning, träffa vänner och njutning av naturen!!!
Till top