Vilken butik är det?

Allmänt / Permalink / 0
Nu såg jag att nuvarande ägare gått ut med nyheten så då släpper jag det också.
Ja ni vet ju att jag ska öppna min egna blomsterbutik. Att jag köpt en butik. Jag startar inget från början. Och det är skönt. Skönt att ta över något som redan finns, som redan har en kundkrets. Som folk vet vars det ligger. Sen får ju jag göra det på mitt sätt. 
Det har funnits en blomsterbutik där länge. Inte samma ägare dock. Tre olika. Jag hängde inte riktigt med i historian som nuvarande ägare drog för mig men vi kan gå tillbaka 20 år i alla fall.
 
Jag ska ta över Blomsterdrömmen i Mariestad!!!  Blomstersdrömmen i backen för att vara exakt.  Det är ju därför vi flyttar just till Mariestad. Istället för Örebro-trakten som vi först var sugna på. Ja jag ville inte tillbaka till Mariestad just. Det var ett avslutat kapitel för min del. Men se så det kan gå. Så då får Mariestad en ny chans!
 
Nu vet ni vilken butik ni ska spana in till hösten. Eller ni får ju såklart spana in den redan nu. förväntar mig att ni allihopa följer butiken på instagram sen till hösten! FÖRVÄNTAR! Och kommer och besöker mig minst en gång i livet!
 
Hade ingen fantastisk bild att bjuda på så gick på google map. Gammal bild. Står fel namn som ni ser. Hette så innan nuvarande ägare tog över. Tycker väl Google maps kan ta en ny vända i Mariestad centrum! VA?!
Jag kommer behålla namnet denna gång. Hade varit kul att klura ut ett eget. Men tror på att behålla ett inarbetat namn. Så viktigt är det inte för mig att hitta på nåt. :) Vet inte vad jag skulle ha valt. 
 
Nuvarande ägare gick i gymnasiet samtidigt som mig. Ett år i alla fall. Haha hon gick sista året när jag började. Så kände ju till henne lite. Mindes att hon var trevlig. ;) 
Och hon varit väldigt generös med hjälp. Så skönt. Annars hade jag aldrig vågat!
 
Som jag längtar nu. Det närmar sig med stormsteg. Så kul. Och galet spännande! Nu fick jag lite ont i magen igen! haha... 
Till top