Dåligt bildminne

Allmänt / Permalink / 0
Ja detta har jag nämnt flera gånger men jag har helt omöjligt att känna igen folk som kommer in i butik och dyker upp igen. Även om det är efter en liten stund. ibland hälsar man ju på samma människa två gånger i butiken. (Inte så ofta i min egna butik nu eftersom jag oftast har typ en kund i taget. Vid vissa tillfället flera stycken men..) 
 
"Hej här kommer jag igen!"
"...?"
 
"Hej"
"Jaha, vill du ha lite hjälp kanske?"
"Ja men jag skulle ju hämta den där krukan jag köpte för en stund sen!"
"Jaaaa"
 
Nataels bild.
 
De flesta stammisar brukar jag känna igen. Förutom en kvinna som kommer och handlar. Och det är också pinsamt för hon står ofta och väntar på att jag ska fixa. För hon tar samma sak varje gång haha. Men icke. Inga klockor ringer i mitt huvud när hon kommer in.
 
Idag kändes det extremt pinsamt. 
En kvinna var inne och köpte en adventsstake. Hon var blond, mössa, hade en stor bag och en ryggsäck.
En liten stund senare dyker en kvinna upp igen. Blond, mössa, bag och ryggsäck.
Funderade ett tag men bestämde mig för att det måste vara samma även om jag inte riktigt mindes och kvinnan verkade inte visa så stora signalet på att hon var tillbaka igen. (Vilket folk brukar göra. Man måste ursäkta sig om man går in i en butik flera gånger samma dag)
 
"Hejsan. Jaha var det nåt du saknade!"
"Va.. eh nä! Nej nej jag bara kikar!"
"Åh.. ja vad bra!"
 
Aaaah jag ska aldrig gissa igen. Jag ska bara anta att alla är främlingar. Hellre att de känner sig bortglömda än... Vad verkade jag som för knäppgök som undrar vad kunden saknar när de precis kommit in! haha
 
Till top