Lyxigt värre med höstblåsor!

Allmänt / Permalink / 0
Jag och Orhan har blivit förkylda. Mest Orhan, han är febrig medan jag är i en sån där bubbla. Ni vet. Ljud är avlägsna.Ögon och näsa känns tilltäppla och tjocka. 
Ja men som om man är i en bubbla. En ofräsch bubbla!
 
Gabriel har hittat en prick på hakan och hoppas på att det är en höstblåsa. Ja ni läste rätt, han hoppas!!
Han gottade sig åt att prickarna skulle sprida sig under natten och i morgon skulle han ha munnen och hakan full. För då kommer han få banan-smoothie precis som Jesaja.
Kände mig genast som en skurkmamma som missunnat min son banansmoothie! Jag lovade att i morgon ska jag göra det till honom ändå. Och så hoppas vi på att han inte fått höstblåsor. För det är inte kul som han verkar tro. (hur man nu kan tro att det är en dans på rosor när man ser Jesajas humör om dagarna!)
 
Stackars Jesjsa. Han går runt och lider. Han har inte ätit på dagar och.. ja det sätter ju sina spår på humöret. Nån smula här och var får han i sig. Det som går bäst är kex-gröt. (Mosa kexen i mjölk) får han dock en endaste liten hårdare smula i munnen springer han iväg och tycker synd om sig själv.
Han vill inte ens smaka på godis. Han vet.. det kommer råka finnas ett litet salt eller surt korn på den oskyldiga chokladen. Och då gör det ONT!
Eländig sjukdom! Onödig på något sätt?!
 
 
Glömde att gå till kykrogården ikväll. Eller jag orkade nog inte. Tappade humöret helt när ja kom hem efter jobbet tillsammans med de äldre pojkarna. ja som jag sa igår. Trött!
Plus en ytterst ohjälpsam unge som står och hotar mig dagligen varvat med att påpeka hur mycket bättre pappa är. Och ett barn som gråter konstant och slänger sig i olika dramatiska poser över sina munsår.
Och ett barn som bara hysteriskt högljutt ska berätta saker HELA TIDEN!
Jag är trött...
 
Blev en mysig kväll i soffan istället. Vi såg Trassel och bara kramades. 
Hade varit kul med en utflykt känner jag. men jag tror morgondagen kommer få bli en vilodag för sjuka familjen Gashi!
Till top