Man lär så länge man lever

Allmänt / Permalink / 0
Vaknar på morgonen totalt blind. Tvättar mig och mår prima. Förutom att jag ser 10 år äldre ut. Och som att jag legat sömnlös för ögonen är röda och svullna.
Vågar inte sminka mig nu och piffa till mitt trötta anlete utan låter fejan vila och... Ja jag anar att jag ser lite sliten ut. Och äldre!
 
Tycker jag påminner om min mamma en galet för tidig morgon när hon muttrar fram i köket. Trött.. och ja.. 20ish år äldre än mig.
 
Runt fyra börjar ögonen göra ont. Känns som om det ligger en ögonfrans eller gruskorn på ögat och skaver. 
På kvällen börjar det kladda lite. Överkomligt. Och vid läggdags skaver ögonen så pass att jag inte kan hålla dem öppna och fokusera.
 
Jag måste be om ursäkt. Jag har alltid trott att övoninflammation är en pruttsjukdom som går över på två dygn. Det kladdar lite på morgonen. Men hemska saker! Jag visste inget!
Till top