Ögon ögon

Allmänt / Permalink / 0
Ska snart sluta tjata om mina ögon! Snart.
 
Men jag bli tokig. Som de var fulla med grus. Det är känslan. Tusentals småstenar under ögonlocken. Särskilt koncentrerat i nedre yttre hörnet på båda ögonen. Bara att ignorera. Och att jag måste koncentrera ihjäl mug för att kunna fokusera.
 
Somnar på kvällen av att att ögonen är trötta. Inte av att jag blir övertrött utan ögonen. De orkar inte titta mer! Jag somnade framför tvn igår för att jag var tvungen att blunda. Mina ögon orkade inte titta!
 
På jobbet om jag snabbt ska slänga en flukt på datorn så ser jag inte vad det står. En löjlig sak men så störigt! Måste sitta nära!
Kör jag bud ser jag inte numrena på husen. Tycker överlag det är ovehagligt att köra bil nu.
Blindstyre! Rödögd! Ont i ögonen. Det börjar alltid runt typ fyra. Då börjar ögonen ge upp!
 
När tar det slut?
Till top