Kärlek till färger

Allmänt / Permalink / 1
Jag kan bli sådär löjligt rörd över färger. Över det vackra. Att varje årstid och plats har nåt vackert. Det finns inget fult i naturen.
När himlen blir rosa en riktigt frostig vinterdag. En lövskog som blir alldeles orange. Björkarna som blir alldeles lila på våren. Alla vackra fröställningar och daggigt spindelnät på senhösten. En röd myr. En grön mossig skog. En gulblommig maskrosäng.
Ja men att Gud sett till att det hela tiden finns skönhet. Överallt! 
Det är ju väldigt schysst alltså! Oavsett om man bor i en asvarm öken eller i kalla fjällen. På ett kargt berg eller i nån djungel. Skönhet och färger! Ingen bortglömd 
 
 
Försökte förklara för Orhan när vi körde från Borås bland vissna ormbunkar och oranga träd.
Han tyckte jag var en tönt! Haha
 
Såklart en stor anledning till varför jag älskar mitt jobb. Jobba med blommor och färger. Hela tiden har jag en ny favoritkombination. Ständigt återkommande är nog dock mörka blommor. Svart!
Just nu har jag tagit hem smutsrosa och svarta blommor och jag ser fram emot att skapa med dem i morgon så mycket att jag typ har fjärilar i magen!
Fatta vad snyggt det kommer bli.
 
Älskar Onsdagar. Då öppnar jag direkt grossistens hemsida och kikar in dagens snittpriser och utbud. (Ja för er som inte visste växlar priserna då det bestäms på auktion varje dag.)
Och sen att få sitta och knåpa ihop spännande och speciella buketter till bra pris. Så kul! 
Tror fredagsbuketten är det jag gillar mest med mitt jobb just nu.
#1 - - Anna:

Ja mållös o gripen över att få njuta av Guds skapelse! Det känner jag igen, dessutom sång o musik i vissa toner o harmonier, en tavla som just fångat DET ögonblicket. Ja man kan bli överväldigad o salig!

Svar: 😊
Petra Gashi

Till top