Försiktighet lönar sig inte alltid

Allmänt / Permalink / 0
Har varit lite blygsam senaste veckorna med att ta hem blommor. För nu kommer första prövningen i och med två leverantörsfakturor. 
Så har varit försiktig. Känner att nu har jag inte råd med svinn eller megastora blom-fakturor.
 
Haha . För försiktig. Med snittet framförallt.
Det var typ tomt och jag tyckte jag tog hem mycket i torsdags. Men så blev det fler beställningar på fredagsbuketter än jag vågat hoppas på. Ett arrangemang till museumet. En kund skulle ha ett arr och företag beställde buketter för 500.
Ah men det räcker nog precis ändå tänkte jag. En begravning på tisdag. Ah det går nog fint.
 
Tji fick jag. Då beställer folk blommor till BEGRAVNING en dag innan. Två stycken.
Alltså... Lite tid kan man väl ge en florist?! När det handlar om större grejer. En begravning vet man väl att den kommer?
Och när det gäller begravningar vill jag ju verkligen få ut det de beställt. Och gärna uppfylla önskemål. För det är ett speciellt tillfälle.
Har folk beställt superspecifika buketter en dag innan får de lite skylla sig själva om de får fel färg och form. Men begravning. Då vill jag att det blir bra!
 
Pusslade ihop allt till begravningen. Och de nya bud som dykt upp och... Ja det finns inget kvar i kylen längre typ. Rosa chryss...
 
Hoppas typ inte att det kommer någon i morgon för att köpa snitt för jag har inget! Skäms åt min kyl.
Idag ville en man ha två handrosor. Eeeh he he..
Lyckades få fram två fuktskadade rackare från slatthinken han fick för megaextrapris haha.
Till top