Marknadsföring

Allmänt / Permalink / 0
Idag var det Tisdag. Och regn.
Vilket betyder att det var ganska dött. Haha. Inte ens ett litet bud att leverera!!!
Först roade jag mig med annat privat.
Leveranserna kom tidigt så var snabbt klar med sånt.
Sen kom jag på att jag ju kunde ta tag i att marknadsföra fredagsbuketten. 
 
Så jag tänkte att jag skulle skicka ut några buketter till några med lite större instagramkonto.
Letade en stund men hittade noll intressant. Vill ju ha några 100 följare och ett konto som passar med blommor om jag ska offra en bukett.
 
Tittade bland butikens följare och hittade en jag haft kontakt med tidigare. 10 000 följare.
Sen skrev jag till en annan tjej med över 70 000 följare. Trodde inte hon skulle hjälpa mig gratis men äh. Prova skadar ju inte.
Båda tvås konton är med inriktning på inredning. Så det passar ju.
 
Nu fattar jag ju självklart att inte 80 000 pers är från mariestad. Men om bara 1000 bor i mariestad är det ju super.
 
 
 
Och båda gick med på det. Så otroligt kul. För att hjälpa mig. 
Den med större konto ville ha lite extra blommor och pampasgräs nu då hon hade en stor intervju med någon tidning i morgon.
Och det fick jag väl gå med på då reklam hos henne normalt kostar ett antal nollor. Haha... Den tidningen lär ju dra mer folk i trakten till hennes konto också.
 
Så nu har jag i alla fall två extra fredagsbuketter på fredag att skicka. Hoppas det ger utdelning nu också! 
Det ser vi framöver 
Till top