Ros-tisdag

Allmänt / Permalink / 1
Seriöst...
 
På tal om försiktighet. Nu hade jag tagit i. Nu har jag snittblommor till alla som vill beställa. Till alla begravningar. Kylen är FULL! Tänkte jag och suckade lite när blommorna kom in för det är så galet trist att snitta om och fylla vaser med vatten. Ja särskilt det där att fylla vaser. Så tråkigt moment. Får jag någonsin en praktikant eller medhjälpare i butiken ska de få fylla vaserna med nytt vatten så kan jag snitta!
 
Nå när jag kände mig nöjd med mina kommande mängder med blommor så kommer en beställning på en bauta-rosbukett i morse...
Sparade nååågra rosor. Även om jag hade kunnat smocka i allt jag hade för det priset men de fick mer grönt istället. Tänkte I fall någon skulle vilja ha handbukett då det är begravning här i morgon.
Nä då kommer en man in och ville ha röda rosor. 
"De här är till begravning! De här finns kvar.. Hur många ska du ha!?" sa jag.
"Ah ok. Då tar jag alla som blir kvar!"
 
Rosbefriad igen...
 
Ska göra ett mindre rött roshjärta i veckan bland annat. 
#1 - - Anna:

Ett jobb för mig, kanske. Säg vilka dagar o tider så ska jag ta med det i framtidens jobb beräkningar!

Svar: Fint. Jag kan betala dig i blommor!
Petra Gashi

Till top