Sjukdomar och bud

Allmänt / Permalink / 0
Från en sjukdom till en annan. Eller Jesaja hade ögoninflammation för ett tag sen. I veckan var det Nattes tur och nu verkar Gabriel fått någon släng av öroninflammation. Allihopa rätt milda verisioner dock. Har inte känt att det behövts nån hjälp.
 
Men så segt. Jag är glad att jag inte är förkyld längre och hoppas innerligen jag inte får nån inflammation någonstans!!!
 
Men man vet att barnet är dåligt när det ber om att få lägga sig. Då menar jag ett mycket specifikt barn som jag normalt varje kväll får tvinga i säng efter flera diskussioner, få mottaga lite hot och glåpord och slutligen hålla fast i sängen tills han lugnar ner sig eller låta honom var vaken tills han däckar någonstans!
Nu bara.
"Kan vi sova mamma?"
"Va vad sa du?"
 
 
Orhan är ute och kör fredagsbuketterna. Det var lite det här jag oroade mig för innan. När Orhans pappa åkte tillbaka. Att vara utan bud. Men det har gått bra. Visst det är extra kvällsjobb. Men varken jag eller Orhan har bråkat nå särskilt. Vilket vi brukar ha en tendens att göra. (två aggressiva själar) Varit trötta och irriterade. Nej inget sånt. Allt bara flyter på.
Jag är så tacksam. 
Men jag hoppas kunna anställa ett bud framöver eller hitta en bättre lösning. För det är skönt att veta att kvällarna alltid är helt lediga.
En dag i sänder! När Orhan strax kommer tycker jag vi ska ha lite fredagsmys!
 
Taggar i morgon. Gick helt ok. Var en hel del som kom på grund av annonsen. Och flera som gick och funderade och skulle återkomma. Så hoppas på mer folk i morgon när marknaden är på torget. Om det inte kommer någon blomstervagn som säljer höstväxter 10 för 100...
Pft...
Till top