Att stå för musiken man spelar

Allmänt / Permalink / 1
Alltså. Jag måste bara få ifrågasätta denna låt...
 
"Är du kvar här när jag vaknar? Kan du bestämma dig, innan du väcker mig!"
 
Det stör mig varje gång när den spelas. HON KOMMER INTE VÄCKA DIG DIN TÖNT OM HON INTE TÄNKT VARA KVAR NÄR DU VAKNAR!!!!
 
Så skönt. Nu fick jag det sagt. 
För alla er som nu tänkte. What? Vad är det för låt? Var så god 
https://www.youtube.com/watch?v=ZcbSIxNHTqw 
 
 
Spelar musik i butiken. Det är svårt. Vill att det ska passa. Vara bra. Få folk att trivas. Handla lite längre...sprida ett budskap. (Motsägelsefullt haha) Ja.. jag tror på musik i butiken. 
Jag spelar via spotify och det dyker emellanåt sånt som jag vrider mig lite av. För det känns ju som det som spelas är i mitt namn. Att folk ska höra och tänka. Ja det där valde hon. Säkert hennes favorit! Vad är hon för människa. (Har alltid känt så. Förstår mig inte på folk som kan spela musik i bilen skithögt. Bara anta att alla vill höra deras favoriter)
Några förslag på sån musikt:
 
 
 
Julmusikt! Alltså spotify har lagt in julmusik som mina favoriter efter jul och kan när man minst anar det, dra igång Jingle bells! Jag antar att alla tror jag är sne i huvudet när de hör det spelar i butiken! Här om dagen var jag fast i kassan när en kvinna med feeling började sjunga "AAAAAAL BEEEE HOOOOOME FÅÅÅÅÅR KRISTMAAAAAS!" och var faktiskt tvungen att ropa ut till alla kunder att det inte var ett medvetet val! haha
 
Hiphop: Emellanåt bara drar det igång en radda raplåtar. Jag har inget emot rap. Hip hop. Men ibland står de bara och vrålar massa nonsens om sexiga tjejer och rumpor som dallrar. Och då känner jag mig helt fel när jag ska stå där och seriöst diskutera beställningar med folk.
 
Brukar spela Lauren Daigle. Har snöat in på henne på sistone. Men hon har gjort en långsam verision av "Turn your eyes upon Jesus" (Fäst dina ögon på Jesus) Ja alltså. Inget ont mot någon här. Fin text... Men den låten får mig bara att tänka på mig själv som liten. Utråkad. Räknade lampor i kyrkan och så sjöng alla den. Släpigt. Och hon har gjort en SLÄPIGARE verision. 
 
Country: Ja alltså det klarar jag inte. Skämskudde direkt något gör en sån där liten country-ton på sin sång eller drar igång ett plongigt gitarrsolo. Det vill jag inte förknippas med! haha
 
Svensk musik med hurtiga killar. Som typ. Innan du väcker mig. Inte min stil. Men jag skäms kanske inte där. Mer att de gör jobbet väldigt mycket tråkigare om man ska behöva höra hurtiga killar som sjunger på svenska!? (nonsens blir så mycket tydligare när det är på svenska haha)
 
Säg nu inte till mig att göra en egen playlist. Har försökt med det. Skitsvårt att få ihop rätt butikskänsla. 
#1 - - Linda :

Du får ta klassisk musik 😆

Svar: HAha har provat det men jag blev så less. Musiken är ju för mig också att spisa när jag jobbar. Men jag har läst att klassisk musik ska få oss att betala mer för samma vara. vi känner oss lite fina typ...
Petra Gashi

Till top