En festlig helg

Allmänt / Permalink / 0
I helgen fick jag och Orhan lite spontan egentid då mor och far erbjöd sig att ta barnen över natten. Mycket trevligt. 
 
Vi passade på att handla. Ja för som förälder blir man väldigt praktisk och ser först och främst till det som är lättare att göra utan barn. haha
Sen lagade vi go-middag. Stekt entrecote med rostade grönsaker. Zucchini, harricots vertes, sparris, tomat.. Och självklart vitlökssås! Galet gott! 
Vi började se en serie. Dansade oss alldeles svett. (Jag har träningsvärk i magen idag för alla som undrar!) Och åt godis!!!
Sen sov jag som en himla stock. Minns inte när jag senast sov så hårt? Jag somnade i soffan. La mig i sängen och vaknade sen plötsligt typ innan klockan tio och tänkte. VARS ÄR JAG!?
Lagade kalasfrukost.. och Ja och sen kom barnen hem. 
Romantiskt!
 
 
Då drog vi till mio och köpte en klädhängare till hallen. alltså nu är ni välkomna gott folk. Ni slipper från och med nu lägga era jackor på golvet.
Gottar mig mest åt att min systerson ska slippa påpeka detta varje gång han hälsar på. Att det är så himla konstigt att man inte kan hänga kläderna någon stans hos oss.
NU DU! Det rullar på nu... snart har ni nog köpt.. annat vi behöver också! 
 
När det var klart. köpte vi mat på McDonalds och fick feeling av solstrålarna och satte oss i en park och åt. Var inte så mysigt som man kunde tro. Det blåser i Mariestad! Och Natael tyckte vi var knäppa i huvudet som kommit på en sån urbota dum ide sen. Han använde ordet. "Skitkallt". Då vet man!
Vi åkte hem. Jag gjorde semlor och vi såg kung fu panda!
 
Fin helg. Utnyttjad till fulla!
 
Till top