En tur i bygda

Allmänt / Permalink / 1
Hade ett bud i varenda ort i kommunen.. och grannkommunen idag. Typ. Inte helt sant. Jag var inte i Lyrestad eller Sjötorp! Men normalt brukar det vara Mariestad och en konstig ort. Idag var det flera konstiga orter! vad händer eller?
Alla skulle ha tulpaner.
Så idag fick jag verkligen passa på att njuta av bygderna. haha... I Mörkret!
Och när jag kom hem hade barnen somnat. Det tycker jag är lite sugigt. Det är väl det minsta man kan begära att de håller sig vakna tills jag kommer hem! Somna innan läggdags! Tss tss...
Får pussa på dem i morgon! 
 
Dagarna bara far förbi. Vet inte vad jag gör men jag verkar ha fullt upp. Min hjärna är då full. Det är så mycket att planera hela tiden. Märkligt. Och samtidigt känner jag mig så otaggad och oinspirerad! Vet inte vad jag behöver för att få tillbaka gnistan! Tror begravningen till helgen kommer få mig på humör. En utmaning och spännande binderier. Saker jag aldrig gjort förut. Känns kul, om man får känna så om begravning, att göra detta! Lyckades äntligen planera klart den idag så då är det bara att invänta blommorna! Ni får se till helgen.
 
 
Jag vet inte vad jag gjorde idag. Jag fixade lite med snittet... gjorde buden. Torkade golvet och vips var dagen slut! Seriöst! 
Vet inte hur det ska gå med inventeringen. Jag måste skriva om mina listor. Och det har tagit mig tre veckor nu. (För att det är så fantastiskt roligt... vill verkligen bara göra lite varje dag för att ha kvar av den roliga bördan i evigheter! Pft) Som ett evigt stressmoment som flåsar en i nacken! Vill bara lämna in skiten! Jag var klar. Och så ville revisorn ha det på ett liiiite annorlunda sätt. 
 
Min kollega rensade hela arbetsområdet. Galet vad snajsigt det såg ut plötsligt! Fint med folk som bara känner sig spontant manade att rensa och organisera! Inte min grej!
 
#1 - - Anna:

Du har allt en pärla som praktikant!!! Hälsa henne!

Svar: Praktikant... 😆Ja hon är fin hon! 😉
Petra Gashi

Till top