Lång dag

Allmänt / Permalink / 0
Lämnade barnen tidigt idag för att hinna med ett möte innan öppning med andra lokala företagare om ett litet event framöver. (Kul!)
Men hemma på kvällen utryckte Natte sitt missnöje. Blev för mycket förskola idag. Det var tråkigt.
Jag fick dåligt samvete och vill ta ledigt en dag! Eller stänga tidigare.
 
 
Hm får klura på det.
Vill nog pussla om mina veckor för att få till lite mer ledighet. Eftersom en anställd är lite bortom möjligheterna fortfarande.
Men det är svårt. Lär ju missa en del av de kunderna som inte har en favorit utan kommer till mig för att jag är nära! Och vissa dagar gör de stor skillnad!!! De kanske är just den petsonen som gör att dagen gick med vinst.
 
Fast samtidigt saknar jag hemmatid. Ah.. får klura. Tänkte att efter ett tag kunde man se men jag vet inte mer nu. Tisdagar suger. Ska jag ha stängt då? Haha udda att ha öppet Måndag och sen bang!
 
Familjen är ju ändå det viktigaste.
Samtidigt som jag ju måste få ihop det. Hade aldrig velat jobba heltid som anställd. Men detta är ju nåt annat. Är jag inte där så kommer inga pengar in. Och räkningar kommer likväl.
Till top