Med solen kommer folk!

Allmänt / Permalink / 0
Ja idag var det livat! KUL! SUPERKUL! Tror det beror på att solen skiner. Så jag har ställt en hink med tulpanbuketter på trappen. Då lockas de in. Förutom pelargonerna i fönstret. Alla "tanter" stannar och beundrar. Hälften kommer in. Så ska de tas! (Har sålt en bara dock)
Genast känns allt lite mer glatt.
Näe det är inte rekordmycket. Men normalt! Vilket ju känns våldsamt efter världens torraste period!
 
En kvinan kom in och utbrast.
"Men åh vad mycket kul och annorlunda här finns! Man blir alldeles. Åh!"
Det bidrog också till min lilla fredagslycka! Det är ju det jag vill nå. Jag vill ha det annorlunda. Speciella. Lockas ofta till att ta hem det traditionella för så fort jag inte har det frågas det ju. Men jag brinner inte för "Våreld" och "Brudorkide". 
Men jag vill att folk ska komma hit för att här finns det annorlunda! Det är spännande bara att kika in.
Tappar nog bort min affärside emellanåt! De är ju kunderna som hon som jag vill ha hit! Inte de som köper en phalanopsis av ren vana.
 
 
 
Jag vill nå de kunder som blir lika entusiastisk som jag när det dyker upp något riktigt speciellt och vackert! Och allt är ju vackert! Har inga favoritfärger eller favoritblomma. Det man inte sett sig mätt på är ju det som är härligt.
Som de här röda franstulpanerna. Läckra!
Till top