Året 2018

Allmänt / Permalink / 0
Känns som ett väldigt långt år. Väldigt målinriktat men... Långt. har hunnit med massor!
Ja plötsligt tog det bara slut.
Jag skrev väldigt lite i bloggen under början av året. Kände mig trött på att prestera nå sorts intressant läsning. Fick året innan lite uppmärksamhet och ville försöka locka läsare.. Det tog på krafterna och ångesten över att inte hinna och vara pinsam. Bestämde mig för att släppa bloggen.
Och jag hade en hemlighet som tog upp större delen av mina tankar.
.
Januari:
Direkt efter nyår for vi söderut till min familj. Alla oroade sig över att vi skulle köra vid nyår men... Lugnaste ever!
Fick en liten lön som bloggare. Min enda haha.. ja och kände väl där att nu skiter jag i det här.
Vi var inne på att flytta neröver och livet sattes på paus. Vi sökte jobb och väntade på svar om vi skulle flytta eller bli kvar ett tag till!
 
 
Februari:
Pratade lite med gamla chefen i Askersund om ev plats där och stötte samtidigt på annonsen om butiken. Den butiken jag sett en lapp om för länge sen när jag var ute och strosade med syrran. Va fanns den kvar?
Många tankar sattes igång. Blev extremt sugen. Hela Februari bestod av bön, låneansökningar, diskussioner, plugg av företagsekonomi, inspiration av andra butiker... Och ja vi hälsade på mamma och pappa igen för att titta på butiken! Mitt i värsta vintervädret och vi sladdade ordentligt på E4.
Skrev på kontraktet. Längsta och mest spännande prommenaden till brevlådan.
 
 
 
Mars:
Vi sparade pengar som bara den för att köpa butiken. 
Jesaja började skolas in på förskolan! Lillplutten!
Krånglade med ett av lånen plötsligt och jag mådde rätt dåligt.
Mamma och pappa kom på besök och firade påsk hos oss.
 
 
April:
Vi fick tag på lägenhet och flytten blev klar. Jag släppte bomben om mitt butiksköp på bloggen.
Vi började rensa och fixa inför flytten. Målet var att ta med så lite som möjligt. Här skulle säljas!
Längtade efter våren och var trött på snö! Men vi var ute och grillade en massa. På en liten fläck vid förrådet först och sen for vi till älven när snön började smälta undan. Vi skulle njuta ordentligt av Västerbotten nu!
Vi hälsade på farmor och farfar en sväng.
Jag tänkte på butiken och hade ont i magen varannan dag och var megataggad, övertygad om succe varannan.
 
 
 
Maj:
Sommarn kom över en natt och tiden för flytt började närma sig. 
Jag beställde första sakerna till butiken! Fixade försäkringar och tråkiga grejer. 
Vi packade och fixade. Sålde och tömde. Längtade efter flytt och kände en liten sorg.
 
 
Juni:
Jag började ta kontakt med olika grossister och leverantörer. Pratade i telefon med Holland. Spännande tid.
Vi blev alla sjuka. Min fettknöl gick bananas och jag fick antibiotika. Jesaja fick vaccin-mässling. Gabriel en snabb sväng av magjsuka. Orhan var dålig i magen. Och vi var trötta och bråkade.
Åkte till farmor och farfars stuga och utnyttjade det fiskekort vi fått i alla fall en gång.
Flytten blev plötsligt framflyttad då vi fick tag på flyttfirma som bara kunde köra en viss dag. Så plötsligt skulle jag sluta.
Blev bjuden på middag av kollegorna. Vemodigt liksom! 
Jag våndades över saker jag behövde ta itu med innan företagsstart.
Sen flyttade vi! På midsommarafton. Återigen. Folk oroade sig över att vi skulle köra då med men vad lugnt det var! Lugnt och skönt!
 
 
 
 Juli:
Fixade det sista inför att köpa butiken. Inventerade lagret och fick en chockartad summa att betala. Samma dag som jag och Orhan skulle på dejt. Blev en låg stämning på den dejten.
Men vi kom över det. Det löste sig
Orhans päron kom. Natael fyllde fem och lärde sig cykla. Stor dag!
Affären för butiken gjordes.
 
 
Augusti:
Fick nycklarna till butiken och arbetet med att göra ibirdning där startades. Jobbade på allihopa. Orhans föräldrar hjälpte massor. Linda var förbi och hjälpte. Orhan. Till och med Natte och Gabriel hjälpte lite.
Butiken öppnades och allvaret sattes igång 
For på formex med tidigare ägare och handlade till butiken.
Min mormor begravdes! Var en snabb sväng dit med syrran.
Jag planerade överaskningsfest för Orhan för fulla muggar.
 
 
September.
Vi hade överaskningsfest för Orhan. Orhans föräldrar reste hem och jag och Orhan fick köra bud själva.
Barnen var konstant sjuka. Öron och ögoninflammationer. Hade alltid nån på jobbet. Orhan vabbade en del.
Var mest inne i jobbet och försökte hitta svamp.
Hade lyckats få lite kunder. Fredagsbuketterna var populära.
Ordnade samarbetet med Självfallet. Kände mig på g!
 
 
Oktober:
Sålde mycket snitt i butiken och var så glad! Jag och Orhan var på dejt till grossisten i borås och shoppade. Personalen pratade om mina fina snittbeställningar. Haha
Orhan var till Milano på sin födelsedagsresa och såg fotboll.
Blev lite deppig på slutet. Det hade gått bra men gav inte det resultat jag ville jag började känna mig allmänt misslyckad.
Sjukdomarna fortsatte härja. Min ögoninflammation gav inte med sig.
 
 
November:
Jesaja fick höstblåsor. Så jag fick vabba en hel del. jag planerade julskyltning och undrade när man skulle börja.
Min ögoninflammation krånglade vidare.
Alla helgona och halloweenkalas hos syrran.
Vi började gå till en ny kyrka.
 
 
December:
Känns som om det bara var massa jobb. Extrajobb och bud bud bud. Mamma och pappa var barnvakt och vi tänkte vi skulle hinna dejta men vi körde bud till sent på kvällen.
Men Jesaja hann fylla år och ha kalas.
Och en mysig jul med familjen och nu är året snart slut.
 
 
Detta år har sannerligen varit mitt karriär-år. Ja normalt brukar mitt liv mest handla om barn och familj. Men nu blev jag plötsligt egenföretagare och har inte tänkt på annat hela året. Så fokus har varit på mina intressen. Tänker lite på företager nu också. Men ids inte göra nåt nu. Semester! Hehe
 
Gott nytt år!
Till top