Floristen som försvann

Allmänt / Permalink / 3
I morse tog jag det lugnt. Jag var trött och jag behövde ju inte ha bråttom idag. Hade inget speciellt att göra.
"Åh vad gött det vore att få sitta här i soffan Natte!" sa jag till Natael i soffan i morse. Vilket han sen talade om för lärarna. Att jag skulle åka hem och slappa idag.
"Näää. mamma vill slappa men jag SKA jobba!" (Lärarna kan ju tro jag utnyttjar förskolan på helt fel sätt)
 
Nå.. jag tog det lugnt. Inget idag. Kanske skulle jag banka lite. Parkerade bilen och började gå in mot centrum. 
Vänta!!!! BEGRAVNING!
 
Jag hade helt glömt bort att jag skulle köra begravning. Till Lugnås dessutom. ja man kan ju inte glömma bort en begravning i stan utan en som ligger en bit ifrån!
Åååh den stressen.
Fixade och pruttade iväg i inte så full fart som jag önskat eftersom det är HALKIGT!
 
Kom fram till kyrkan, har inte varit där innan så tillät mig fem sekunder av att njuta av utsikten från "berget" som kyrkan står på.
 
 
 
Rusade in med arrangemangen och mötte såklart en alldeles för trevlig begravningsentrepenör så jag helt glömde tiden. 
Klockan tio började jag köra tillbaka. haha...
 
Medan jag kör missar jag ett samtal. Kollar numret. Ingen jag känner så jag struntar i det. Men hon ringer igen. Visar sig vara en av frisör-grannarna!
"Det är ett bud här till dig. De undrar var du är!"
"Åhå säg att jag är på gång. Blev lite försenad!"
"De är oroliga för du hade inte låst och..."
"VA hade jag inte låst!! Jag är snart där!!"
 
Sprang dit och mötte en orolig kund och lastbils-kille. De hade varit jätteoroliga för mig. Dörren olåst, alldeles mörkt och min handväska slängd på disken. Så de trodde jag hade svimmat någon stans eller nåt.
"Allt bara kändes så fel!" sa killen.
"Ja jag gick inte in själv men vi smög in båda två och letade efter dig!" sa kunden
Vart var floristen. Vad hade hänt. Olåst butik och lämnad handväska i någon sorts stressröra. Mystiskt! Haha
 
Ursäktade mig för att jag orsakat dem sådan oro. Och tackade för att de brydde sig så väldigt om lilla mig. <3
 
Vissa mornar alltså! 
#1 - - Anna:

Du håller väl inte på att trötta ut dig!?

#2 - - Anna:

Supersnygg dekoration!!!!!

#3 - - Linda :

Ojjj jösses !! De kunde juh gått illa om någon mindre trevlig tittat in först :O Lite änglavakt på de skulle jag säga ;)

Svar: Haha typ. Trevligt att det är så många omtänksamma människor här omkring! XD
Petra Gashi

Till top