Nohate

Allmänt / #nohateSE, Rasism / Permalink / 1
Såg att mitt inlägg #nohateSE blivit delat på blogg.se. och det är alltid lika kul och lite smickrande att få sitt inlägg där. :)
Finns säkert många fler bra inlägg att läsa på den taggen!
 
På tal om tråkiga kommentarer. Jag har inte fått särskilt många i mitt liv. Driver ju inte precis en överdrivet provocerande eller särskilt stor blogg.
Men, det jag fått mest skit för genom tiderna här på just bloggen är min relation till Orhan.
 
Det verkar sticka nåt fruktansvärt i vissa människors ögon att jag som kristen är tillsammans med någon med muslimskt ursprung.
Huruvida Orhan är muslim eller ej har aldrig någon frågat. Men det är ju ändå inte någon annans problem vem jag gifter mig med!!! Muslim,kristen, atteist osv.
Jag undrar seriöst vem som bryr sig? 
 
Sen att han är rom.
Seriöst. Jag blir rent chockad varje gång någon dyker med förakt mot det. Så tramsigt!
Varje människa är sin egen. Spelar ingen roll vad man hört eller stött på inom en viss grupp människor. 
Ingen ska behöva mötas av fördomar bara för att det finns ett visst rykte.
 
Jag förstår seriöst inte hur man tänker då? 
Och vad hoppas ni ska hända ni som kommenterar sån skit här.
Är ni oroliga för mig? (Att jag valt en sån luvsfarlug make haha)
Vill ni såra mig djupt?
Har ni vaknat på fel sida!
 
Jag älskar min Orhan! Otroligt mycket!!!
Och jag är hemskt stolt över våra söner.
Skulle vilja påstå att den bästa kombinationen nog kan vara svensk/kosovo-rom. XD
 
#1 - - Anna:

Amen på det! En fantastiskt god man, pappa o make! Vi gör så gott vi kan!

Svar: Gör ni så gott ni kan?
Petra Gashi

Till top