Tappa modet

Allmänt / Permalink / 1
Börjar bli ordning i butiken nu och jag unnar mig en lugnare dag idag. Var där i morse och fixade sen har jag suttit hemma och beställt blommor och gjort lite reklamblad att dela ut.
Ska ta mig en tur till butiken ikväll sen när barnen somnat tror jag.
Snart klar..
 
Orhan och svärfar har varit där idag. De fixar lagret. Sånt tycker Orhan är kul så vem är jag att sätta mig emot. Ja oj så han gick igång på det och har jobbat hårt hela dagen med att organisera och städa.
Haha...
Han blev så svettig att han tog av sig tröjan. Sedan bad jag honom klättra upp i skyltfönstret och hänga upp en sak. Halvnaken!
Tjejerna på skönhetssalongen mitt emot stannade upp och tittade fnittrande över. Sen tog de KORT! Med systemkamera till och med! Borde jag kila över och säga till på skarpen. Hålla på och fota min make va?
 
Igår fick jag en liten kris. Kände mig.. modlös eller nåt haha Kände att det här går inte.
Det blev som mycket på en gång. Saker som skulle göras. Som jag glömt! Och det har varit så hela veckan. Kanske inte är mycket egentligen men det blir rörigt i huvudet tillslut och igår orkade jag bara inte.
Bröt ihop över att det fanns så många bord i butiken... Ja det kändes fruktansvärt. Visste inte vad jag skulle göra med dem! Kändes som om jag inte fick till det så fint som jag ville i butiken. Det blir fult och ingen vill handla!
 
 
Ska öppna nästa vecka. På Onsdag får det bli. Känner att jag har koll på läget tills dess. Har ett litet problem med internet. Jag har inget! Så irriterande. Får inte internet förrän kanske veckan därpå. Sämsta företaget. Phonera. De har krånglat sen första kontakten. Hur lyckas de? Man kan undra.
Utan internet funkar ju inte kortläsaren. yeeey! Jag kan inte heller börja med euroflorist. Men men.. har inte råd att vänta på att de eventuellt fixar det till nästa vecka. Så kör igång ändå. Folk får betala med swish och kontanter.  Euroflorist får vänta... faktura-kunder också.
Suck...
 
Var skönt att ta en lugnare dag idag och samla tankarna. Det är helg nu. Jag kan inget göra så släpper allt lite bara. Butiken är ju så gott som färdig.
Beställa blommor. Det var läskigt. Hade sidorna framför lääänge och funderade över om jag valt rätt. 
Känns bättre igen. Jag känner mig taggad. Det blir bra.
Folk ser fram emot min öppning. Det är folk på instagram och facebook. Och folk som går förbi butiken stannar och försöker kika in eller frågar om jag öppnar snart.
Får fokusera på sånt istället för bord jag inte kan placera och bristen på modern teknologi.
 
Det blir bra...
#1 - - Linda:

Det kommer bli så galet bra !!! Sjukt fint du fixar juh ! Love it ! hejjja Hejja !!!!:D

Svar: Tack du. 😘
Petra Gashi

Till top