Begravning i fel kommun

Allmänt / Permalink / 0
Lyckades dra på mig en begravning i Forshem idag. Ja.. lyckades! Ingen ide att förklara. Jag är en klant och drog på mig i ett bud i en annan kommun där det finns en annan eurofloristbutik.
 
Så jag drog med barnen till kyrkan i morse. En utflykt. Tänkte jag skulle aldrig hinna efter jag lämnat barnen så vi åkte i god tid annan. Överdrivet god tid. Men bättre det.
Väl i butiken upptäckte jag att jag skrivit namnet fel som skulle stå på bandet. Ett M istället för N. Så kluttrade dit så det såg.. ok ut. suck. Töntmisstag. (Älskar inte att skriva band så det är väl självklart jag ska ha gjort ett litet livsviktigt fel!)
 
 

Självklart var det världens ishalka idag! Så jag fick köra försiktigt. 
"MEN KÖÖÖÖR snabbt då!" vrålade Gabriel. När jag förklarade halkan påstod han att jag ju inte alls körde försiktigt. Jag körde ju snabbt och vi skulle dö. (Jag gör alltid fel enligt Gabriel. Pappa perfekt. Mamma fiasko!)
Väl vid kyrkan. (Som är väldigt fin. Ni vet den i 'Arn'.. i början va?) ville pojkarna med in och kika. Och det kunde jag inte neka dem.
Så vi tittade lite. Jesaja ville inte gå sen. Det var ju såå kul i kyrkan. 
Med en vrålande Jesaja på axeln gick vi ut till bilen och pratade om att vi borde åka hit en sommardag någon gång. Och då var klockan plötsligt fem över halv tio! GAH!
 
Detta resulterade i att jag kom fram väldigt precis till jobbet. haha Jag som tyckte jag åkte i så god tid.
Nå.. av detta har jag lärt mig att jag ska inte anta att folk fattar vilka småorter som ingår i Mariestad kommun. Det är inte första gången jag slarvar med att titta så jag tror inte jag lärt mig nåt.
 
Trevligt att se Forshems kyrka om inte annat.
Till top