Inte mitt fel!

Allmänt / Permalink / 0
Nåt måste ha gått fel!
Ja jag väntar lite på nå klagomål att ramla in framöver. Så stressad som jag var och så många bud som skulle ut. Nåt måste ha gått fel. Nån av dem måste tycka det var för lite blommor för pengarna. Nån blomma måste ha blivit skadad under leverans. Nån liten grej som skulle skickas med måste jag ha missat!
 
Var till butiken nu för att fixa lite och hade ett missat samtal och meddelande. Jaha det har börjat tänkte jag!
Om en grupp som tydligen var till en allerigiker och jag hade lyckats pricka in både julstjärna och hyacint. 
Funderade hur jag kunde ha missat om de skrivit att de var till en allergiker. Nog för att jag var stressad men.. det var ju extremt klantigt. Såna varningar brukar ju skrivas ut med stora bokstäver. "ABSOLUT INTE NÅGON HYACINT!!!" typ...
Men nepp. Butiken som skickat budet till mig hade inte nämnt ett ord om detta.
 
 
Känner mig så hemskt nöjd nu! Om det enda felet jag gjort under dessa kaotiska katastrof-dagar inte ens är mitt!!! Så är det ju rent otroligt! Ska ordna nåt fint åt den stackars kunden. Det var ju tråkigt, även om det inte var mitt fel! 
Nå. Det är ännu röda dagar. Kommer säkert ramla in nåt mer i veckan! Detta kan bara inte ha gått så här bra!
Ja sen finns det säkert alltid någon som är missnöjd men kanske håller sina klagomål för sig själv. (gör inte det. Säg till på ett trevligt sätt så går det ju oftast att ordna! Med betoning på trevlig. Otrevliga kunder blir man sällan sugen på att ge nåt utöver det man måste till!)
 
Ledig i morgon med. Jag vet inte varför jag skulle jobba när jag inget har att sälja så. Värt att stå i butiken några timmar och säga. "Nej tyvärr" till alla som skulle tänkas vilja köpa en bukett. Tror knappt det heller. Vem köper en bukett nu? De som shoppar i morgon är väl de som vill på mellandagsrea. Och jag har då inget att rea ut. Bara en stökig tom butik! Haha
 
Tufft innan jul. Ja som ni kanske förstod. Men Gött nu att kunna vara ledig utan att känna sig skyldig! XD
I Januari blir det semester också. Ska hänga med mina pojkar. Synd bara att bilen är kaputt. Blir inga utflykter! Men hemmamys. Kanske lite snölek om det kommer liiiiite mer snö!
Till top