Trassel på trassel

Allmänt / Permalink / 0
Vilken dag!
Hade flera bud idag men saknade blommor till vissa. Äh det är lugnt. Får ju leverans idag tänkte jag.
Hade bland annat bud till Töreboda så tänkte vi kunde åka hela familjen till Slätte. Ja dels för att hälsa på mor och far men också för att plocka lärk och kottar. (Från marken!!!)
.
Tji fick jag. Klockan fem i sex ringde grossisten. För senad. (Jultider och jag är sist på rutten)
Vi bestämde att mötas i morgon i stället. Men så typiskt. Orhan väntade hemma på att åka och jag hade en ogjord bukett och saknade blommor i flera. Bajs.
Slängde ihop en bukett i fel färger och fick göra om grundideen på två arrangemang lite snabbt. Gjorde det på fem minuter så ja. Snabbt! Hoppas de dög för mottagarna. Kändes lite tråkigt men vad gör man.
 
Vi körde iväg och upptäckte att stötdämparen var paj. Så hem igen. Jag och Natte for själva istället. Blev lite sent. Men mysigt ändå. Plockade lite lärk i alla fall som växte vid vägen.
.
 
.
Hann under dagen se på barnens luciatåg på förskolan också. En film från när de lussat för småbarnen tidigare. Fint det! Gabriel och Natael sjöng för fulla muggar. (Hemskt stolt över vad de kunde!) Jesaja var det enda barnet som inte kunde sitta still. Han gled runt på rumpan i lokalen. Haha... ja det blir nog folk av honom också en vacker dag. Någon måste ju vara förälder till barnet med myror i brallan i klassen .(finns alltid ett sånt barn. Inte sant!)
.
Nya tag imorgon. Ska upp tidigt och ta emot blommorna! Kuligt!
.
(Vill ha ett bud!)
Till top