Ettåringar som sover dåligt

Allmänt / Barnfamilj, Ettåring, Sömn / Permalink / 0
Jesaja sover som en kratta. Ja ni vet ju alla hur en kratta sover.
Han bara vaknar ideligen och kommer inte till ro. Sprattlar runt och rör jag honom förvandlas han till en överkokt spaghetti och bara faller. Vet inte hur många gånger jag blivit nockad av ett huvud som kommer farande.
 
Så segt. Så trött.
Har provat allt. Min säng, hans säng, soffan! Nej! 
Och somnar han väl om så vaknar han en timme senare.
Detta resulterar ju också i en astrött bebis dagtid. Han slocknar ofta innan åtta på morgonen igen
 
 
 
Minns att Gabriel var likadan. Just vid ett år.
Sa det på bvc och de flämtade båda till och undrade vad för traumatisk upplevelse vi utsatt honom för.
"Öh förlåt att jag sa nåt?"
 
Tror inte det är ovanligt alls. Han har väl mer att bearbeta nu eller nåt när han börjat klura ut saker. Når han inte hämtar han en stol tex. Han kan förstå vad vi säger om vi ber om nåt ibland och han vet hur han ska göra sig förstådd om han vill be om nåt.
Bara att härda. Även han blir ju två en dag!
 
Men jag är trött...
Till top