Långfredagen

Allmänt / Permalink / 0
Så var påsken här.
En solig start på den. Härligt.även om jag inte kunnat vara ute och njuta.
 
Denna långfredag började med jobb såklart. Jag var full av energi och såg tusen saker att göra och sprang runt i butiken. Hemskt ovanligt för mig kanske och min kollega kommenterade detta flertal gånger. Haha
Hann nog inte ens med allt jag tänkt för det var faktiskt lite folk och shoppade.
Sista timmen tvärdog det. Inte en kotte i närheten.
 
 
Dagen avslutades med besök av faster vilket ju också var trevligt. Däremellan lite påskmatstillagning.
Ja först och främst är ju min mor och far här. Det kanske ska nämnas också.
 
När faster åkt såg vi på 'Risen'. En film på netflix om vad vi faktiskt firar påsken för. Jesu död och uppståndelse. Fast från en annan vinkel än de vanliga. Man får följa med en romersk tribun som söker efter kroppen som ju troligen lärjungarna stulit.
Men han hittar nåt annat. Bam bam bam.
Tycker den är bra. Jag och Orhan har sett den tidigare. Kände att jag hellre såg den än passion of christ som ju gör mig riktigt illa till mods.
Ett lite påsktips. Risen på netflix.
Till top