Ögoninflammation

Allmänt / Permalink / 0
Jesaja åt med stor aptit i morse och har varit en solskensgosse. Sååååå skööööönt! Verkligen verklugen skönt.
Helt ok är det ju inte. När jag för första gången på länge skulle borsta tänderna på honom orsakade jag en blodflod.
Räcker typ att ta av honom tröjan så den dras över munnen så börjar det blöda.
Då känner man sig inte som en vänligt sinnad sinnad mamma. Väntar någon vecka till med tandborstandet tror jag.
 
 
Jag och Orhan har fått ögoninflammation. Ofta.
Jag har fått på ett öga och det är ju gött. Har haft ögoninflammation en gång tidigare i mitt liv vad jag kan minnas. Som tonåring. Och då fick jag ju varje morgon o blindo traska iväg till badrummet och tvätta upp ögonen. Kunde inte öppna dem.
 
Ett öga är piece of cake. Mår förövrigt ok. Lite småförkyld. Fast känns som det börjar klibba i andra nu med. Får se vad jag gör i morgon. 
Tror ju Jesaja kan gå till förskolan nu. Såren är torra och han pigg och äter. Men vet inte om jag vill jobba med två svullna ögon. Vet inte om jag bör?
Ska dessutom till bvc på morgonen med Natte.. och alla andra barn självklart med.
Sletna familjen. Är man välkomen dit med ögoninflammation och typ avklarade höstblåsor?
 
Sjukdomar alltså! Mariestad har sannerligen välkomnat oss med allt!!!! Jag inväntar magsjukan när som helst. Helt klart! För att bli av med den lagom till influensan! Eller hur!?
Till top