Snart jul?

Allmänt / Permalink / 0
Oktober går mot sitt slut och det betyder att jag ska börja dra in julen i butiken. Känns helt galet tokigt. Det är fortfarande varmt ute och grossisterna ropar om julsaker.
 
 
Missförstå mig inte. Jag ser faktiskt fram emot julen i år. Märkligt. Nyss var man mätt och nu är man taggad igen. Jag har nog varit taggad sen jag var på formex och strosade runt bland tomtar. 
Ser fram emot att julskylta framförallt. Vill komma på nåt spektakulärt. (Lycka till med att jag ska hinna, orka med det! Har dessutom nån vision om att ordna något mysigt med familjen och julskylta tillsammans. Ännu mer omöjligheter!) Ska bli mys med ljus och julmusik!
Just nu känns det som en svacka med tråkigt utbud på blommande växter också. Så tagga alla julblommor!
 
Men att börja locka fram någon julfeeling när man ideligen går på gröngräs och sommarblommor fortfarande lever hos folk och det var bara här om dagen jag gick ut i tröja och blev svettig. Och även om många träd tappat bladen finns det lika många träd som är gröna än!Folk vill inte riktigt köpa ljung än. Enligt en av grossiterna har det varit ett dåligt år för ljung. Det kom som aldrig igång!
 
Formex... minns inte vems bås.Nån jag inte handlade från. Fick inte tydligen. haha
 
Men än är det inte jul. Nu i veckan ska jag ta tag i alla helgona som jag också tydligen är för sen med. Känns som om alla andra satt igång och kunder kommer in hela tiden och frågar efter gravsdekorationer. Så jag har gjort några ljungkransar på ljungen som likväl inte säljer!
 
Ska göra några snygga grejer i veckan och fota. För jag ska prova annonsera digitalt hos tidningen nästa vecka om alla helgona. Och de behöver nå snyggt material. Får se om det ger något. 
Det som är bra med att jag är sist är i alla fall att jag kan kika på hur alla andra skriver sina annonser haha.
Känner också att jag måste komma på nåt annorlunda. Har inte gravdekorationerna sett likadana ut i evigheter? Silvergran, kotte och en torkad blomma.
Och vad är meningen med att vara en i mängden. Varför ska de komma till mig då? Inget fel på silvergran alltså och kottar. Det är fint! Men ni fattar. Vad kan man hitta på för kul!? 
Vad tycker ni är snyggt?
Till top