Samarbeta

Allmänt / Permalink / 0
Har varit på ett möte med en frisörsalong i stan. "Självfallet".
Slängde ut lite trådar till olika företag om samarbeten för ett tag sen. Mest företag jag vet köper blommor. Ja men att bli deras florist. Men funderade också på andra ideer.
Tittade på de olika frisörerna i stan. Finns ju en del. Och såg att "självfallet" hade ett paket för brudstyling. Så skrev till dem.
 
Och de var på! Så himla kul. Ett samarbete helt i min smak!
Idag träffades vi efter jobbet och funderade på hur vi kan locka varandras kunder till varandra. Göra reklam för varandra och ge rabatter till varandras kunder. Och ev ha nåt paket att erbjuda för framtida brudpar. Och vi ska också göra en fotoshot nu framöver i höst. En av många gissar jag! 
Jättekul!
 
Så kul när man själv har en ide man funderat på och tänkt vore kul och hittar just några som tycker det är precis lika kul!
Jag är så taggad!
 
 
Har nån sorts dröm om att få vara en sån där florist som folk vill ha till sina bröllop bara för att. Ja men en florist med ett namn, inte en butik i mängden som man bara går till för att uträtta sitt ärende. Det vore verkligen nåt speciellt. Finns en del florister jag följer på instagram som bli uppbokade hela bröllopssässongen redan i januari och bara lever på att göra bröllop under sommarsässongen! Alltså ni hör ju. Hur roligt?
Lite avlägset just nu haha.. får se om det någonsin går, men man ska väl ha långsiktiga mål också hehe. 
Ser på detta som ett steg i rätt riktning i alla fall. Att vara rekomenderad av en stor frisörsalong i stan! Och få ta fina bilder med någon som kan det där med frisyrer och smink!
 
Tagga, tagga nu på att göra lite olika brudbuketter framöver. Till olika tema-brudar. Kommer nog börja planera och drömma redan nu! 
Ja det var ett uppmuntrade möte. Ja men ni fattar. Roligt! Nåt att se fram emot! Nu ska jag fira med en kopp te! 
Till top