Skriva kort

Allmänt / Permalink / 0
Skriver ju en del kort via förmedlingar från euroflorist. Och det är lite spännande. Så många historier som gömmer sig där.
Visst. Många grattis på födelsedagen! Men också folk som ber om förlåtelse, folk som är så galet nykära att de får ont att vara ifrån varandra, folk som förlorat någon, folk som ska berätta en liten historia. Då känns det lite ärofyllt att dela ut buketten med kortet. När kortet bär på ett viktigt meddelande.
 
Det sista är lite segt. De köper inte till något kort och då får de ett litet,  litet kort. Jag tänker ju inte bjussa hur mycket som helst! Och så förväntar de sig att jag ska få plats att skriva en hel berättelse.
Typ.
"Grattis Agda på din 80-års dag. Hoppas du fått presenten vi skickade med posten tidigare i veckan. Vi är ledsna vi inte kunde komma på kalaset men hoppas ni hade det trevligt. Johan med familj kommer på lördag. Vi hörs framöver. Ha det gott. Älskar dig mest! Puss och kram Liselott och Johan och Ante, Svea och Lisa och lille Tomtom!"
 
En sak till. Jag rättar ALDRIG felstavningar. Tänk på det när ni skickar blomsterbud! Vet att fler tänker som jag. Vad vet jag om det fanns ett internt skämt dolt. Och ibland är det ju lite charmen. Om det är från någon som är dålig på svenska till exempel!
 
Får skriva på olika språk också. Det är alltid lika spännande. Än så länge är finska svårast. Jag kollade på pappret och skrev ett annat ord på kortet. Jag fick som inget flow i det hela. Fick titta bokstav för bokstav. Till slut skrev Orhan istället.
Tyska, Albanska, Thailändska mm.. fine! Men finska!! Svårt!!!!
 
Mitt jobb är så roligt!
Till top