Trafikstockning i svampskogen

Allmänt / Permalink / 1
 
Förra veckan var riktigt trög. Särskilt Lördagen som brukar vara bra.  Veckan före lön antar jag! Tror den kändes extra trög eftersom vi hellre ville vara hemma med de andra.
Natael var med mig och vi flummade loss istället. Natael lekte skyltdocka i finaste prinsoutfiten!
 
Annars har helgen bestått av svamp. Jag bara fortsätter hoppas att de ska finnas men det finns INGET!
Riktigt tråkigt år. Ser andra plocka hejvilt men jag hittar inget. Så trist.
Men men... lite motion med pojkarna om inte annat. Vi var både i Slätte och utanför Ymsen och traskade runt. En liten burk fick vi ihop efter att vi kokat vattnet ur den. (kom inte på ordet nu)
 
Just det också. När vi var där mitt i skogen vid ymsen kom en annan svampplockande kvinna förbi. Och Jesaja fick syn på henne och fick plötsligt för sig att det var jag. Och rusade efter och ropade mamma.
Kvinnan hörde honom inte. Natael sprang efter. Jag ropade men Jesaja for iväg och fattade inte att jag var kvar vid bilen.
Jag höll på och krånglade med Gabriel så lät Natael sköta det.
Och då från ingenstans. På en liten grusvägskorsning i skogen. Kom det 5 bilar. FEM!
Natael försökte förtvivlat stoppa Jesaja som förtvivlat inte förstod varför mamma bara gick iväg och vägrade stanna.
Jag rusade efter och vrålade åt Natael att brotta ner Jesaja så att han inte skulle rusa in framför alla bilar medan jag försökte hinna ikapp.
Vart kom alla bilar ifrån eller.  Det blev trafikstockning mitt i skogen! Orsakad av min son.
 
 
#1 - - Anna:

Strålande med en levande skyltprinsdocka. Hade de bara sett honom skulle de allt ha köpt nått!
Men Jesaja då. Lite väl spännande för en familjen!!! Usch det vill man inte vara med om! Tackolov ordna det väl sig?!

Svar: Ja det var en hel del som såg honom. De var bara glada.
Han lever och har hälsan! Bara jag som kände mig som en fruktansvärt oansvarig moder som lät som son rusa fram på en tydligen ohyggligt trafikerad väg. XD
Petra Gashi

Till top