Att få göra något gott för någon annan

Allmänt / Permalink / 0
Så fort det varit nån högtid känner man sig genast lite pepp igen.
Ja det kom faktiskt en del folk under påskdagarna. Sålde inte ofattbart mycket men det blev bra dagar. Hela veckan var rätt bra.
Skönt! Och direkt känner man hur det går bra. Haha... 
 
Får se hur det fortsätter nu. Det är ju så galet fint väder. Vet inte vad det innebär men tror folk blir mer sugna på uteväxter då än krukväxter. Jag har en del uteväxter men säljer ju inte överdrivet mycket sånt. Nån enstaka. Men finns ju så mycket på typ torget till mycket bättre pris. Eller typ det som Ica har att erbjuda, vilket är praktiskt när man likväl handlar mat. Finns ju en handelsträdgård i grannbyn också. 
 
 
Hade ju en annons i tidningen. Körde erbjudande på uteväxter, gav inte jättemycket. Tycker de som kom och köpte uteväxter inte hade sett annonsen för jag fick ju påpeka för flera att de kunde ta en växt till gratis! haha...
Men en sak gav det. En äldre kvinna hade sett annonsen och ringde mig. Hon var för sjuk för att ta sig ut. Jag erbjöd mig köra dit dem. (Hon bodde typ på vägen hem ändå så...)
 
Väl där berättade hon hur hon inte haft några blommor alls förra året och det hade varit tråkigt och hon hade suttit och sörjt detta nu på våren. Skulle det bli så igen. Tills hon såg min annons och provade ringa. Hon kunde inte alls gå ut längre. Vissa sjukdomar gick ju inte att bota och så var det ju bara.
Och hon var väldigt tacksam över att jag kunde komma med dem till henne.
Dagen efter åkte jag och Natte dit med lite mer jord också så hon kunde plantera dem ordentligt. 
Ja även om annonsen inte gav mig någon vinst i pengar precis så fick jag lysa upp en ensam äldre kvinnas sommar med lite penseer! Känns helt klart värt den annonskostnaden!
 
Jag har önskat och bett att butiken ska bli till välsignelse för andra också. Så kände mig mycket glad över detta! Även små saker gör ju skillnad!
Till top