Djurpark och magsjuka

Allmänt / Permalink / 0
Igår var vi på Borås djurpark. Hade egentligen velat åka idag så vi kunde vara med på gudstjänst men vi behöver ju nån vilodag också. 
Det var länge sen vi hittade på nåt kul med pojkarna.
 
Gillar djurpark. Strosa runt och titta på djur. Sånt som man själv kan tycka är intressant och barnen. 
Sen är ju djurparkar alltid för stora så på slutet ids man ju inte bry sig om vad man ser haha...
 
Sen tyckte jag väl att det var så trångt för många djur? Noshörningen såg ju ut att ha tråkigaste dagen ever i sin grop. 
Fast visst brukar de få gå runt ute i hagen? Nu när vi var här var många av djuren i sina stall.
Jämför också typ tigrarnas lilla håla med den de hade på Nordens ark. Det var ju så stort så man nästan inte såg dem. Skogigt. XD Här bodde de i ett betonghål!
Men men... djuren är väl uppvuxna där ändå så de vet väl ändå inte bättre. 
 
 
När vi var klara kände jag mig astrött. Alltså så där uppgiven. Allt jag kunde tänka var att jag ville lägga mig ner någon stans och blunda.
Tänkte att det var väldigt vad det tog att promenera. Kunde det ha varit solen tänkte jag?! Borde jag skaffa keps? Överdrivet trött liksom!
Orhan var också trött och trodde vi behövde mat.
Jag hade ingen matlust. Och när maten där dessutom inte var så god tappade jag aptiten helt. Gabriel klagade på magont.
 
Vi satte oss i bilen. Jag var helt slut och mådde illa. Solsting?
Efter en stund kräktes Gabriel. Yeey. Då mådde jag ännu mer illa.
Ja det slutade med att vi båda blev magsjuka. (Eller nåt) Lång resa hem. Jag har dock inte spytt hehe... glad för det lilla.
På kvällen kände jag mig typ febrig och frös och hade ont.
Men nu på morgonen mår jag bra. Bubblade lite i magen nu efter lunch. Men tror det verkar fine. Gabriel är frisk.
Snabbt avklarad sjukdom må jag säga.
Till top