Hämta barnen

Allmänt / Permalink / 1
I morgon ska jag hämta barnen. Det är lite mys och händer ca en gång per månad. Jag brukar se fram emot det! Det är kul på nåt sätt.
 
Jag kommer dit och möts av två ljublande barn. Den lyckan alltså.
Det tredje barnet muttrar från nåt hörn.
"Varför kommer du redan?!"
"För att nu skulle jag ju komma. Skolan stänger ju nu och.. har du haft kul? Nu ska vi ju hem och..."
"Jag skulle precis göra en grej!"
 
Och medan jag står och dividerar med ett barn. Med lite genans efterso  jag anar att läraren vill hem med. (När jag hämtar är det sällan några andra barn där)
Då försvinner ett annat. Ofta det minsta, utan att nämna några namn. Han smyger ut ur rummet och flyr in i skuggorna i skolans nedsläckta värld.
 
"Ni klär på er! Jag hämtar Je... Jag menar det onämnda barnet!"
Jag letar i en evighet. Ursäktar mig för väntande lärare.
När jag kommer tillbaka har ingen klätt på sig.
"Jag vänta på dig!"
"Ja men det behövde du inte. Vi ska hem nu. Klä på er!"
"Men JAG orkar inte bära mina täckbyxor!"
"Vi löser det. Ta på dig nu istället för att tänka på det!"
 
 
Då är självklart bobbo borta. Var kan bobbo ha hamnat.
Får ursäkta mig igen. Kan den ligga inne på avdelningen?
 
Kommer tillbaka och ett barn är påklätt. 
Det andra fnittrar och springer när jag kommer med en sko och det tredje ligger på golvet och säger att han är trött.
 
När vi väl är påklädda allihopa. Så förvandlas en till stöddig tonåring och slänger stöddiga argument på min g. En börjar rasa över dagens middagsval och en ska plötsligt gå åt andra hållet.
Jag försöker hålla humöret uppe och tagga med kvällens mys. Men ungefär vid grinden till förskokan brukar jag tappa mitt humör.
 
Der blir bra när alla fått mat i magen.
 
Men se nästa gång är jag lika taggad igen.
Jag ska få hämta mina sötnosar!!!
#1 - - Anna:

I dag blir det nog en bra dag!!! Amen!!!!

Svar: TJa Orhan slutade tidigare och kom fram till barnen före mig! 😆
Petra Gashi

Till top