Muskompis

Allmänt / Permalink / 0
Som sagt. Vi for på utflykt. (Fiiinaaaally! Har längtat ut i solen hela veckan. Har stått i butiken ich suktat och lyssnat på kunders kommentarer om hur kallt det är!)
 
Jag hade tittat på en karta och hittat en väg som gick ut i skogen utan ett hus vid änden.
Vi körde dit och det stod ett hus där. En himla grillstuga!!! Grillkoja.. vad man nu ska kalla det. Gissar att den är för jägare för det var mycket jakttorn efter vägen. Men vi lånade den.
 
Det bodde en mus där. Den hoppade upp ur en låda och kikade runt innan den kröp ner igen.
Då var jag körd.
Hur söt? En mus som säger hej. Mitt mål i livet var nu att bli bästis med musen.
Jag la dit bröd och väntade. Den kom upp och tittade runt igen. Jag höll brödbiten under nosen på den men nä. Den hoppade ner på golvet. Total-dissad blev jag.
Enligt Gabriel gömde den sig under en stock under bänken .Jag vet inte om den lämnade stugan för gott för den var hemskt tyst och och stilla i så fall.
Men jag spanade.
 
 
Då liksom hör jag på Orhans röst hur han som tycker jag är det mest mesiga som existerar. Ni vet. Man liksom står där och ser på sin fru som kryper runt på golvet och letar efter en mus och undrar. Är hon mitt val av livspartner?
 
Jag kan bara inte stoppa det. 
En mus som kikar upp och säger hej.
Veckans höjdpunkt.
Helt klart!
 
Mysig utflykt blev det också. God mat. Gott att grilla. Härligt med solsken!
Till top