Så likt som möjligt

Allmänt / Permalink / 0
Vab-dag nummer 2. 
Jag snörvlar på. Förkyldast i familjen .Respekt.
 
Godkände en begravning till idag, igår efterdom jag såg den så sent. Jag menar. Stackarn skulle ju knappast hinna hitta någon ny som kunde göra. Detta var till en plats jag normslt inte kör men hej. Hur mycket annat har jag att stå i.
Hade självklart inga av de blommorna och skulle ju inte hinna göra ett pampigt arrangemang. Men euroflorist körde med sitt klassiska svar.
Så likt som möjligt.
Det blir aldrig bra. Då försöker man hitta blommir som nästan är rätt. Och det hela blir liksom bara nästan fint. Nä. Det går inte att försöka göra så likt som möjligt när man inte har de blommorna!!! Nu var det knalliga färger. Alla färger! Jag  hade bara bleka i helt fel former och det såg.. ehm tramsigt ut. Inte alls lika fräsigt som bilden!
Kan de inte bara ringa kunden och säga hej. Hon gör nåt annat snyggt! Går det bra?. Nu får kunden sig en sur överaskning på plats.
 
En annan begravning
 
Sen pruttade jag och barnen dit. 
Litet kapell mitt i ingenstans. Som dessutom var låst. Fanns inte en människa där... Så...
Lämnade arret utanför och känner mig nu som en skurk som gjort ett arr olikt bilden men liiite i samma färger och form. Men inte alls lika snyggt. Och lämnat det utanför världens minsta kapell i världen. Begravningsentrepenören kommer ju troligen så småningom.
Gissar att de dom beställde kommer ge minuspoäng till euroflorist. Eller så rycker de på axlarna tänker. Asch det blev fint ändå!
Till top