Stress stress stress

Allmänt / Permalink / 0
Seriöst. Så stressad nu så jag sitter och svettas och mår illa på jobbet. SVETTAS!
Inte för att det är galet mycket kunder. Nä det har varit världens lugnaste vecka men hela tiden finns det att göra. Det känns som jag ligger efter sen jag vabbade en massa!
Och mitt i allt den där äckliga inventeringen som ska renskrivas. (Kommer aldrig få det gjort) Kunder som undrar varför jag har så lite grupper och kransar. Det är SMUTSIGT här! Krukväxter är fula. Begravningar.
JAG HINNER INTE! Jag vet föresten inte heller vad jag lägger min tid på?
Och mitt i allt detta skickar skatteverket ett litet brev med tusen frågor de måste ha svar på.
 
Mitt huvud är fullt med saker som ska göras. Igår helst. Så jag kan som inte fokusera på en uppgift för då ser jag bara framför mig hur en annan uppgift förfaller.
 
Pratade med revisorn och hon sa att hon kunde ju räkna ihop inventeringen och hon kunde ju fixa fram uppgifterna till skatteverket. Nä jag fixar sa jag och tänkte på pengar.
Ja hemska saker. Ibland blir man bara dumsnål. Jag har en person som sitter där och har detta som sitt jobb, redo att hjälpa! Vissa saker är värda att betala för. Så kan jag lägga min tid på mina blommor.
 
 
Så nu har jag skickat bort skatteverksfrågorna till henne. Tog 3 dagar för jag glömde bort varje dag. Tills skatteverket skrev och undrade hur det gick eftersom igår var sista dagen. Aaaah.
Men skatteverket verkade förstå.
Varför får man för sig att de som jobbar på skatteverket hatar mig och längtar efter att jag ska göra ett fel så de får ge mig böter.
 
 Nu har jag lite kaffepaus och försöker slappna av lite. Har känt stress hela morgonen över att få ut bilder på fredagsbuketten, prata med alla prenumeranter och snitta upp snittet innan lunch.
Alltså vem stressar jag för?
Nu vilopaus. Sen påt igen. Måste få fint för påsk. Göra grupper och buketter. 
Men först vila...
 
Ska se om jag får klart den där inventeringslistan i helgen. Seriöst. Den har stressat mig sen Januari. Det är sjukt! Snacka om att gå och bära på ett problem. Annars lämnar jag bort det problemet till revisorn också!
 
Längtar till påsklov. Funderar på att ta en dag extra.
Till top