Jag vill bara tro att jag kan huvudstan

Allmänt / Permalink / 0
Har suttit och kikat över vad som behövs köpas in nu på Formex-resan. Fick en låda full med smått och gott från olika leverantörer och blev mer sugen. Nästa vecka smäller det. 
Vet inte varför det är så kul egentligen. Men shoppa och titta på vackra saker och inspireras är väl roligt. Roligast är det att få göra det med Orhan! 
 
Har också begrundat vårat hotell som jag bokade i våras. (eftersom det brukar bli rätt så bokat dessa datum) 
Funderar hur bra val det egentligen var. Tycker inte det ser smidigt ut att ta sig nånstans. haha.. 
Hammarby. 
Har i alla fall forskat lite i hur man tar sig runt till de ställen vi ska till.
Jag är lite sån att det ordnar sig. Och just i Stockholm. Går man fel eller tar fel buss, tunnelbana så ordnar det sig. Snart ser man nåt torn man känner igen eller det går att åka på tillbaka. 
Så tänker inte Orhan. Han vill ha kontroll. Därav blir han alltid irriterad på mig när vi är där och jag plötsligt tappar bort mig och måste stanna en sekund och funderar eller promenerar lite för att se om jag ser nåt jag känner igen. 
Ja det hör lite ihop med Stockholmsresor. En irriterad Orhan.  
Vi måste se ut som två muppar. En irriterad typ och en lite flummig "ja men jag tror om vi går hit..."
Men nu har jag tittat på massa olika sätt att ta sig. Så att jag kan vara tvärsäker haha och göra honom lugn.
Nä jag kommer inte alls vara tvärsäker. Och jag kommer med all säkerhet behöva stå och fundera några sekunder redan på T-centralen för att tåget kommer till nån ny plats där jag aldrig varit.
 
Man lär sig mer när man går runt. Orhan sa när han var i stockholm sist att han ju faktiskt hittade runt rätt bra. Så kanske det blir mindre irritation nu när han själv känner att han har koll.
 
Slussen på nyår i Stockholm. Med Natte i magen. <3
 
(Tänker på den gången jag gick till min mosters kyrka på känsla. Kom ut från tågstation och fatta inte vars jag var i vanlig ordning. Men körde på min teknik Traskade iväg tills jag såg tre kronor.  Lyckades gå helt åt rätt håll. Fattar inte själv hur jag kom dit eller varför ingen var det minsta orolig för hur jag skulle hitta haha. Har aldrig gått dit förut. Men det gjorde jag haha. Hade ingen smartphone på den tiden.)
 
En vecka kvar! Kulkul!
 
Till top