Stora barn

Allmänt / Permalink / 0
Jag har insett på sistone att det faktiskt ju bara är ett barn som fortfarande vill krypa ner hos mig i sängen på morgonen och gosa. De andra har coolare saker att göra.
Ett barn som behöver gosa. Som hittar på att det gör ont i foten för att få en liten puss.
 
Nå de andra två behöver väl också en kram ibland eller säger. "Kom hit mamma så får jag ge dig en puss!" 
Men det är ju inte alls samma sak.
 
Lite sorg över att de blir stora. Liiiite. 
Fast samtidigt. Här kommer en lista över några saker jag ser fram emot.
 
 
-Kunna skicka pojkarna att köpa nåt som saknas. Jag ser hur detta är nära nu! Handlar nog mest om min oro nu bara. För fy vad segt det är när man ska göra nåt och så är det slut på.. tomatkross. Pojkarna kommer ääääälska att hjälpa till!
 
-Åka på underhållning utan behöva hålla reda på barnen. Tänk att åka och bada och så kan jag sitta i en bubbelpool hela dagen medan barnen leker själv. Inte behöva oroa sig!
 
-Kunna göra något spontant utan att känna sig skyldig för barnen. För det gör man. Jag kan inte spontant stanna och titta på en fågel på väg hem från jobbet. Nä man känner stress. Måste hem till Orhan innan han blir galen av att vara ensam med barnen. Vet inte varför man känner denna stress jämt. Den är säkert inte ens nödvändig. Jag längtar ju aldrig efter Orhan för att han ska hjälpa mig med barnen. Det är sak samma att vara ensam eller båda med dem. Jag längtar bara efter Orhans sällskap.
Men tänk när barnen är så stora att de inte behöver oss alls. Ba lämna en lapp.
"Jag åkte och plockar kantareller. Gör pannkaka!"
 
-Vara sjuk in peace. Hör väl lite ihop med föregående punkt. Tänkte på det här om dagen när jag hörde om någon som är sjuk. Med stora barn. Hon kan ju bara ligga där! Tänk att helt oskyldigt kunna lägga sig och glo på en film hela dagen! aaaah.
 
-Inte behöva bråka hela tiden. Jo man kommer säkert bråka ända tills de flyttar hemifrån. Men såna där löjliga bråk. Att de inte kan sitta bredvid varandra i bilen. Inte vill gå och kissa. Inte vill ta på sig byxor. 
 
Ja det blir nog bara fint med stora barn. Får pussa extra mycket på Jesaja nu innan det tar slut! Så överlever jag!
Till top