Vab eller nåt

Allmänt / Permalink / 0
Vabbar och gottar mig i att vara hemma. Not so much.
Började i arla morgonstund med att hämta blommor för att göra förlagor på fredagsbuketten till sociala medier. Orhan körde begravningsbuketten på vägen till jobbet så det slapp jag!
 
Sen har det städats. Och bråkats med barnen om deras städning. Alltså seriöst. Om jag säger. Nu städar vi barn. I harmoni. Så tycker jag att vi borde kunna städa i harmoni.
Men nä! För man städar inte för att bli snabbt klar. Man spana på sin brorsa för att klaga högljutt om den städar för lite.
Jag blir tokig fredagar. Det går bara ut på att vara fredsmäklare i nåt så löjligt som rumsstädning!
Det är ju faktsikt något som är härligt med att jag oftast jobbar fredagar så jag slipper se eländet. Kommer hem lagom till frdagsmyset!
Ska bli gott när de får varsitt rum. Ditt rum ditt problem. HA-HA (Vi funderar by the way på att ge dem varsitt rum efter julen!)
 
Jag har saknat denna kombination. Smutsrosa-dovt rött. Aaaah sensommarn!
 
Bara för att jag vabbar så är det massa bud. Känner stressen. För dessutom är det bröllop i morgon. 
Ska åka dit så fort Orhan kommer. Slänga ihop buden och sen ja får vi se om jag får bröllopet astidigt i morgon. Tänker inte jobba hela kvällen precis.
Står dessutom på jour i fall bruden skulle behöva nåt redan nu! (Har lovat henne det)
 
Snart kommer syrran med alla barnen. Så då får jag i alla fall nåt annat att tänka på än alla bud jag ska göra! Gött!
 
Vab som egenföretagare! Haha
Till top