Årslista

Allmänt / Permalink / 1
Gjorde du något 2018 som du aldrig gjort förut? 

Känner redan nu hur denna frågeställning kommer bli en upprepning om min butik haha. Men jag gillar såna här frågor så kör!

Jag köpte en butik! 

 
Genomdrev du någon stor förändring? 

Tja... Vi flyttade på grund av mina företagsplaner! 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 

Ja. Några som fick ett barn till men någon förstagång också. Hm.. sen kanske inte alla är mer än facebookvänner haha. Kommer på 3 nu. Några har blivit gravida om det räknas också.

Vilket datum från år 2018 kommer du alltid att minnas?

14/2. Bankmannen sa att jag kunde få lån och jag och Orhan åt alla hjärtans-dag lunch på ikea med Jesaja efter banksamtalet. Haha

Även 1/8 då jag fick nyckeln till butiken.

 
Dog någon som stod dig nära? 

 Var på två begravningar i år. Bland annat Mormor som dog under den varma sommaren. 

Vilka länder besökte du? 

Alldeles för få. Var bara i Sverige!!!

Bästa köpet? 

Erhm... Butiken. Haha.. kommer inte på nå andra köp i år. Handlade ytterst lite.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Oj! Kommer inte på nåt stort och fantastiskt men.. Flera små saker. Orhan gav rosor till mig på alla hjärtans dag. Alla komplimanger i butiken! Kunna ge julklappar till barnen på julafton. När jag lärde Natte cykla! Mm..

Saknade du något under år 2018 som du vill ha år 2019? 

Pengar. Haha låter som en ful önskan men haha... Vi har sparat hela 2018 och varit fattiga. Saknar att göra nån utflykt! Dejt med Orhan. Kunna köpa strumpor utan att räkna på saken. Typ! Tycker det borde bli bättre i år. Fast det började dåligt med att bilen gick sönder förra året så vi måste köpa ny.

 

 
Vad önskar du att du hade gjort mer? 

Varit mer med Orhan. Mer... Vardagsromantik! Hittat på kul saker med barnen!

 
Vad önskar du att du hade gjort mindre?

Oroat mig för pengar!

Favoritprogram på TV? 

Ser inte tv men netflix. Hm.. några serier. "Unfortune events bla bla" (så långt namn. Minns inte.) "orange is the new black" hade en ny sässong va. Lite sämre kanske. Jag och Orhan såg ju nån himla kocktävling. Modern family. Favoriter vet jag inte men...

Bästa boken du läste i år? 

Har läst en bok och den var bra. Fick av pappa i julklapp. Operation pärlan.  En sann historia om när de smugglade in en miljon biblar i kina.

Största musikaliska upptäckten?

Tja du. Lyssnar ju så lite musik. Låten till vår julvideo. Drummerboy av Kingdom and country.. vad heter de nu då? Gilla den. Försökte hitta seriös julmusik i butiken för att inte bli knäpp. Kristen musik. Fick bland annat upp newsboys verision av "all i want for christmas is you" en av de sämre upptäckterna.

Vad var din största framgång på jobbet 2018? 

Gå från anställd till min egen!

Största framgång på det privata planet? 

Har väl alltid varit rätt avslappnad. Tagit en dag i sänder och inte oroat mig. Men i har jag verkligen fått mycket att oroa mig för och testa att verkligen lita på Gud!

Största misstaget? 
Jämför inte lån på egen hand!!! Visste inte att man kubde få för många kreditkollar haha men nu har jag lärt mig det!
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 

Det tror jag inte. Lika glad och ledsen som vanligt!

 
Vad spenderade du mest pengar på? 

Företaget!!!!

Något du önskade dig och fick?

En butik!

Något du önskade dig och inte fick?

Hotellweekend med Orhan. Nån utlandsresa! Nya kläder! Haha

Vad gjorde du på din födelsedag 2018?

Oh... Vad gjorde jag nu igen. Ja. En dag på stan med familjen. Smörgåstårta. Bad på Navet. Mat på O'learys och en bukett på buketten komponerad av barnen!

 
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Vet inte det. Ja förstås mer tid med Orhan!

Vad fick dig att må bra?
ids inte ens svara på den stora frågan. 
Vem saknade du?

Linda!!!! Flyttade från min kaffemorsa-polare! Nån att ha playdates med och dricka kaffe och prata om allt med. Har inte hunnit med vänskapsbiten särskilt sen jag flyttade ner heller. Men saknar henne!

De bästa nya människorna du träffade?
Uj. Har inte träffat så många nya men. Folket i baptistförsamlingen här verkar ju trevliga. Får utveckla det under året!
Mest stolt över?

Att jag driver ett eget företag och klarar det! Fördublat antalet följare på instagtam (företaget) och skapat fredagsbuketten som blivit något nytt och uppskattat i Mariestad.(Även om många gillar mest att bara berätta för mig att de uppskattar det utan att nånsin beställa) även folk från Lugnås, Sjötorp, Torsö och Ullervad har önskat jag körde dit.

 
Högsta önskan just nu?

Just nu? Eller för året. Jag hoppas året blir bra. Att ekonomin ordnar sig och vi har råd med nåt kul i sommar. Och att vi hittar en bra bil nu!!! Bra billig!

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?

Tänker nog rulla på som densamme. Gå i kyrkan mer kanske. Kan ju önska att jag tog mer tid för att sköta och skaffa vänner men tror inte på det.

Vad har du för mål och drömmar för 2018?

Ja det har jag ju redan skrivit om.  Har mål och önskningar med företaget. Förbättra! Kunna hitta på nåt kul i sommar med familjen. Ha en hotellweekend med Orhan! Plocka bär så jag har nån sylt. Förra årets torka sög! Typ så.

 
#1 - - Linda :

Saknar dej med kvinna !!!♥️

Svar: 😘
Petra Gashi

Till top