Klagomål... Eller?

Allmänt / Permalink / 0
Blir lika rädd varje gång någon kommer in och säger
"Vi köpte blommor hos dig för en vecka sen..."
"Flämt!"
"De står än!"
"Phu..."
 
En kvinna kom in idag och frågade om jag hade färska tulpaner idag. För sist hon köpte här innan nyår minsann...
"Flämt"
"Så stod de sig ända tills nu! Anemonerna stod ännu!"
"Phu"
 
 
Sa till henne att jag blir ju livrädd om hon ska utrycka sig så haha... Och att det var kul att höra också förstås. 
 
Vet inte varför jag blir så rädd. Typ alltid har det varit positivt. Eller de få som klagat över dåliga blommor har kommit tillbaka med buketten direkt och fått en ny eller skrivit och undrat vad de ska göra. De brukar inte komma in för att ge ett spontant klagomål.
 
Januari alltså. Trodde det skulle vara dödslugnt och det är det. Men snittet går åt. Nä blir ju inte rik. Men blir så glad över att folk köper snitt. Dels för att det är det som dör om man köper för mycket.men jag tycker ju det är så kul också!!!  Trodde inte det. En bukett är ju en lyxvara. Januari är inte lyx. Haha
Så jag bryr mig föga om att jag inte tjänar storkovan just nu. Så länge dagens kunder bara köper snitt. 
 
Dessutom har folk börjat komma in petsonligen och beställt begravningsarrangemang. En person per dag. Ofta... Vilket jag saknat förra halvåret. Vill att de ska våga hit också. Ett mål att vinna begravningsförtroendet!
 
Känner mig löjligt glad!
Bra start på 2019. Med lite god vilja kommer jag tjäna lite pengar också!
Till top