Längtan efter mitt egna

Allmänt / Permalink / 0
Jaha då har vi bott här ett år och då är det väl dags att flytta enligt Gashi-standard. 
Vår bostadshistoria:
Dalkarlså: ca 5 månader.
Slätte: ca 8 månader
Mariestad, Madlyckan: drygt 1 år
Mariestad Vasavägen: Ca 1,5 år
Bygdeå: Ca 1,5 år
Dalkarlså: Ca 1 år
Mariestad Vasavägen:
 
Nä ingen flytt på g. (Fy vad tröttsamt) Jag vill inte bort här ifrån nu. Tja även om jag skulle längta efter det är det ju lite mer omständigt när man har en butik att bli av med först haha...
Vill bli kvar och bo in mig någonstans nu. Det har jag längtat efter. Hinna köpa möbler. Lära känna folk i trakten.
Men ett hus längtar jag efter väldigt mycket. Och jag kan inte låta bli att spana även om det inte finns på kartan än. Först måste ju alla lån för butiken bort innan vi ska ha en chans. Dels för att kanske kunna ta ett nytt lån och för att ha råd. Vi måste hinna spara ihop nåt igen. Sen kanske jag måste tjäna bättre på butiken. Jag vet inte hur hårda de är med bostadslån.
 
 
Men längtar gör jag. Särskilt på sommaren. Längtar efter en trädgård nåt så galet. 
Nästan det jag längtar mest efter. Huset är väl inte så skitnödigt. Vill väl att det är fint men känner jag oss rätt kommer vi inte kämpa ihjäl oss för att göra det snyggt även om vi tänker det. Haha Det är inte det vi prioriterar med våra pengar. Det tar oss ett år för att köpa en ny stekpanna eller en byrå till gästrummet (Måste visa byrån nån gång). Föreställ er då en tapet eller golv haha...
 
Och nu drar vi till Italien istället för att satsa lite pengar på att köpa in en efterlängtad tvättmaskin och andra möbler vi saknar! haha... 
Nä inredning. Inte prio ett. Och det gör mig inget!
 
Men att typ kunna odla och ha djur och leva lite på det man själv gjort. Drömmen!
Tror nästan att jag inte skulle vilja jobba då. Inte heltid i alla fall. Skulle typ vilja vara hemma och sköta trädgård och djur. haha. Skulle kunna flytta mitt företag till huset och enbart satsa på bröllop, begravning och liknande.
Till top