Sista dagen

Allmänt / Permalink / 0
Idag är Orhans sista arbetsdag sen har hela familjen semster. Jihoo.
Idag tog jag barnen till butiken och så städade vi. Hade råkat yttra i ett förvirrat ögonblick att jag troligen skulle vara på plats då för att fixa med brudbuketten. (Jag fixade brudbuketten direkt igår när jag fick leverans) Och en kund tänkte att hon kanske kunde smita förbi då och köpa en grej.
Ja hade jag inte råkat säga det skulle jag inte åka in. Jag ska ju in i morgon och lämna ut brudbuketten. Kunde ha städat då!

Men men.. pojkarna fick i uppgift att städa kylen vilket de gjrode med bravur och fick choklad för det.
Natael var inte så taggad innan. Han sa.
"Vi kan inte åka dit med Jesaja. Du blir bara arg då!"
Väl medveten om detta. Jesaja i butiken sätter mina nerver på spänn. haha. Och medan man brottas med Jesajas utbrott över att inte få vifta runt med en meterlång borste, lägg då till massa frågor och klagomål från de andra två om att de har tråkigt eller undrar vart de ska lägga ett blad. AAAAAH
Men nu var ju butiken stängd. Och ganska tom. Så vad hade jag att hetsa upp mig över?
 
 
Det enda som hände var att pojkarna lekte lite på lagret och precis när jag kom in för att säga åt dem att skärpa sig så välte Jesaja ett bord över fingrarna. (Och tårna la han till sen. Men tror det var bara för att få lite extra omsorg och pussar)
Då blev jag lite irriterad. FÖR DET MÅSTE MAN JU FÖRSTÅ ATT MAN LEKER INTE DÄR!
Jag kan bara inte låta bli att vara en sån där sur och vresig mamma. just typiskt!
 
Efter att ha städat och fixat lite pappersjobb promenerade vi till en lekpark och lekte en stund.
Nu en välförtjänt eftermiddags-vila.
 
Snart börjar semestern på riktigt! 
Till top