Prutt

Allmänt / Permalink / 0
En sån där dag då allt bara känns.. Fel.
Började bra. Kom iväg till polisstationen i god tid. Jag och Jesaja hade det trevligt.
Tillslut blev det min tur och.. nähäpp.. Hade lämnat plånboken i en annan väska så hade inget leg.
Och det är noll lediga tider kvar i sommar.
Prutt. Seriöst. Jag kommer dit 20 minuter för tidigt och kan inte en enda gång under tiden där titta i väskan och se att jag inte har plånboken med mig!!!! Jag kunde ju bara bytt tid med de efter mig kom jag också på efteråt?!?!
Aaah
 
Försökte fråga runt om det Jesaja har är vattkoppor eller som jag tror inget alls. Men alla bara svara.
"Ah svårt att säga, svårt att säga!"
Jaha. Men hur ska man veta då. Om ingen på jorden vet? Man får inte åka till sjukhus precis om han ev är sjuk!?
 
Körde ut blommor till begravning. 
 
Fortsatte vidare till butiken som ser ut som skit. Det är så varmt att allt bara förgås. 
Kylen är också varm så blommorna där blir som fuktskadade. Försökte sänka men hade såklart fel skruvmejsel. Det kom dessutom folk och jag bara skämdes för skicket. Vill bara rensa.
Men Jesaja hade inget tålamod med det så vi körde bud och jag fick lämna eländet bakom mig. Vill bara slänga allt och gå på semester.
 
Ingen var hemma nånstans. 
Blev attackerade av en himla mås! Jesaja gallskrek. Jag försökte se tuff ut. 
 
Jesaja ville inte hem. Sa att vi skulle äta mat. 
"Nä INTE mat! Ketchup!"
"Vill du ha Ketchup?"
"Pasta, ketchup!"
"Pasta med ketchup. Men det är ju ett strålande förslag för lunch!"
 
Tur man har världens sötaste son i alla fall.
Har hittat en ny tid för pass i morgon i Skövde. Den enda i hela skaraborg innan mitten av juli. Får komma lite senare till jobbet. Suuuuuuuck. Men det löser ju sig med resan i alla fall. Om jag inte glömmer plånbok igen. Jag verkar ju ha en viss talang för det.
 
Nu ska jag vila, städa och göra palt. Så kanske allt känns bättre snart.
I morgon får jag passet gjort och kan rensa i butiken.
Allt ordnar sig!
Till top