Väskjakt

Allmänt / Permalink / 0
Vi ska flyga till Italien med Ryanair. Ja och det blir ju så billigt som det ser ut om man skippar bagage. Så det ska vi. Vi blev snåla. Känns bra att spara där det går att spara.
Vi kan ju likväl tvätta hos Orhans syster. Och hygienartiklar, blöjor och liknande. det köper vi väl där. (Om nu inte Jesaja hinner bli blöjfri tills dess höhö. Hårdträning just nu)
Sen kan man väl ha på sig några tröjor för mycket under flygturen haha.
 
De har nyss ändrat reglerna vad jag förstod. (Har aldrig flugit med dem förut) Så man får inte ha med sig ett sånt där stort handbagage gratis. Utan bara en liten väska. Som de däremot har varit gulliga och ökat måtten på.
Men det är ju bara ett skämt!
 
För de nya måtten existerar inte. Jag är den enda utan väska. Min handväska är trasig och lite för liten så tänkte jag skulle köpa en lite större. Jag menar, man måste ju utnyttja så mycket man får ta med.
Men de måtten existerar inte. Som jag har letat!!!!
 
Bild som inte har nå med väskor att göra.
 
40x25x20.
Ja de flesta ryggsäckar är typ 40 långa men då är de genast 30 breda. Nähä....
Hittar man nån som är 25 bred. Då är de bara 30 långa. 
Jag tror Ryanair visste detta. Skrattade slugt för sig själva när de tänkte på alla slantar de ska håva in när folk kommer med en ryggsäck som är liiiite för bred. 
Oooh vi är så snälla och ökar måtten. (Ingen anar att en sån väska inte existerar! mohahaha)
 
Jag gav upp och tog en ryggsäck som var 38x28x16. Den borde gå att pressa till om de nu skulle mäta. (Jag har ingen aning om hur noggranna de är men vad jag läst ska de vara det!)
 
Jag är i alla fall nöjd med att snart ha en ordentlig väska. Istället för en trasig handväska. 
Den handväskan fick jag föresten av Orhans syster sist vi var i Italien haha...
Till top